Według badania gemiusAudience, w marcu br. wszystkie strony Google odwiedziło na smartfonach 17,44 mln polskich internautów (realnych użytkowników), co oznacza zasięg wynoszący 90,23 proc. Dla porównania, na komputerach witryny te zanotowały 20,86 mln użytkowników i 95,08 proc. zasięgu. Natomiast Facebook miał na smartfonach 13,28 mln odwiedzających (68,68 proc. zasięgu).
Strony Grupy Onet-RASP osiągnęły lepsze wyniki (12,42 mln użytkowników i 64,26 proc. zasięgu) od serwisów Grupy Wirtualna Polska (10,88 mln użytkowników i 56,25 proc. zasięgu), podczas gdy na komputerach wyższy zasięg ma Grupa WP.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/google-facebook-i-youtube-na-czele-polskiego-internetu-mocno-w-gore-olx-pl-polki-pl-i-otomoto-pl-top50-serwisow ##
Wśród serwisów zdecydowanym liderem na smartfonach jest Google.pl, które w zeszłym tygodniu odwiedziło 16,69 mln polskich użytkowników (86,31 proc. wszystkich polskich internautów). Dodatkowo Google.com zanotowało 9,55 mln odwiedzających.

Jeśli chodzi o polskie strony, to najpopularniejszy jest Onet.pl (10,21 mln użytkowników), wyraźnie wyprzedzający Allegro.pl (7,11 mln), WP.pl (7 mln) i Gazeta.pl (5,69 mln).
YouTube miał jedynie 4,62 mln użytkowników i 23,89 proc. zasięgu, wielokrotnie mniej niż na komputerach (16,83 mln użytkowników i 76,7 proc. zasięgu).
Na tabletach strony Google odwiedziło w marcu 2,42 mln internautów, czyli 91,68 proc. wszystkich polskich użytkowników internetu na takich urządzeniach. Grupa Onet-RASP z 1,6 mln użytkowników i 60,7 proc. zasięgu wyprzedziła zarówno Grupę Wirtualna Polska (1,51 mln użytkowników i 57,19 proc. zasięgu), jak też Facebooka (1,59 mln użytkowników i 60,18 proc. zasięgu).
Google.pl miało na tabletach 2,4 mln użytkowników (co dało 90,87 proc. zasięgu), a Google.com - 1,16 mln użytkowników i 43,77 proc. zasięgu.

Z YouTube’a skorzystało 1,02 mln internautów, dużo mniej niż z Facebooka (1,59 mln) i Onetu (1,4 mln). Lepsze wyniki osiągnęły też Allegro (1,1 mln) i WP.pl (1,04 mln).
Ogółem (z uwzględnieniem internetu stacjonarnego) strony i aplikacje Google miały w zeszłym miesiącu 21,27 mln polskich użytkowników (co oznacza 96,95 proc.), a Facebook - 17,27 mln (78,70 proc.).
Wśród polskich wydawców Grupa Wirtualna Polska wyprzedziła Grupę Onet-RASP o nieco ponad 300 tys. użytkowników - pierwszy wydawca zanotował 16,34 mln użytkowników i 74,49 proc. zasięgu, a drugi - 16,02 mln użytkowników i 73,01 proc. zasięgu.











