Openfiled zajmie się badaniem fake newsów dla KIM

Firma Openfield wygrała przetarg Krajowego Instytutu Mediów na realizację badań dotyczących fake newsów - ustalił serwis Wirtualnemedia.pl. Pokonała w nim m.in. IQSi ASM Research Solutions Strategy.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Openfiled zajmie się badaniem fake newsów dla KIM

Zgłosiło się do niego 9 firm: IQS, Masmi Poland, ASM Research Solutions Strategy, Fundacja Zatoka, WiseRabbit, Centrum Badań Terenowych, Meritum, Openfield i Konsulab.

Instytut wybrał ofertę Openfield. KIM na realizację badań przeznaczy maks. 207,9 tys. zł.

Ma to być badanie o charakterze eksploracyjnym, a jego głównym celem jest zrozumienie perspektywy różnych stron rynku. KIM oczekuje, że badanie dotyczące tematyki fake newsów dostarczy wiedzy i informacji m.in. na temat: postrzegania zjawiska fake newsów, ich wpływu na życie społeczne, ekonomiczne, kulturalne i gospodarcze, analizy umiejętności oceny przez odbiorców mediów informacji prawdziwych od nieprawdziwych, wpływu fake newsów na ocenę mediów, rozgraniczenia typów mediów jak media społecznościowe, informacyjne, kulturowe, ekonomiczne, społeczne, czy zdrowotne i ich wpływu na rozpowszechnianie fake newsów.

Badanie ma mieć charakter jakościowy i będzie realizowane z wykorzystaniem trzech technik zbierania danych: desk researchu połączonego z etnografią w internecie, panelu eksperckiego – z twórcami rynku mediów – autorytetami z dziedziny mediów, dziennikarzami, influencerami, zajmującymi się tematyką informacyjną, kulturową, ekonomiczną, społeczną i zdrowotną oraz 40 pogłębionych wywiadów indywidualnych online (IDI online) z użytkownikami mediów poprzedzonych pracą domową w formie dzienniczka, uzupełnianego przez cztery pełne dni. 

Uczestnikami biorącymi udział w badaniu będą: kobiety i mężczyźni w podziale na grupy wiekowe: młodzież 16-18 lat, studenci 19-24 lata, startujący w życie / młodzi dorośli 25 – 33 lat, dojrzali pracujący 34 – 45 lat, pracujący 46-55 lat, przyszli seniorzy 56-65 lat, emeryci 65 lat i więcej, korzystający z różnych źródeł informacji – telewizja, radio, internet oraz social media, nieodrzucający żadnego z mediów, mieszkańcy różnych wielkości miejscowości.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"