Opole 2016 z najniższą widownią od 12 lat. Widowisko TVP1 wygrało z SuperHit Festiwal

Tegoroczny festiwal w Opolu w TVP1 oglądało średnio 2,35 mln widzów, o 630 tys. mniej niż rok temu. Stacja w czasie transmisji imprezy była zdecydowanym liderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 6,13 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Opole 2016 z najniższą widownią od 12 lat. Widowisko TVP1 wygrało z SuperHit Festiwal
Festiwal w Opolu, fot. akpa

53. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2016 pokazywany był na antenie TVP1 w okresie od 3 do 5 czerwca 2016 roku. Średnia widownia muzycznej imprezy wyniosła w Jedynce 2,35 mln osób. Przełożyło się to na 23,11 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 16,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością festiwal cieszył się trzeciego dnia, kiedy odbyły się: widowisko muzyczne w wykonaniu Waldemara Malickiego i Filharmonii Dowcipu zatytułowane „Grand China Tour” (była to najchętniej oglądana część całego festiwalu, która zgromadziła przed telewizorami 3,52 mln widzów) oraz koncert „Grand Prix Publiczności - Złote Opole”. Transmisję tych występów śledziło średnio 2,60 mln widzów (odpowiednio 25,35 proc. i 16,55 proc. udziału).

Pierwszy dzień festiwalu, gdy w Opolu odbywały się dwa koncerty - „Ta noc do innych jest niepodobna” i „Debiuty”, oglądało 2,31 mln widzów przy udziałach na poziomie 22,93 proc. i 16,75 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jacek-kurski-wygwizdany-na-koncercie-w-opolu-cudzoziemcy-pozwolcie-polskiej-widowni-poznac-wynik-wideo ##

Z kolei transmisje z dwóch sobotnich koncertów - „SuperPremier” i „SuperJedynek” - zgromadziły 2,15 mln widzów (odpowiednio 21,01 proc. i 15,47 proc. udziału).

53. KFPP Opole 2016 dzień po dniu w TVP1

Na antenie TVP Polonia 53. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2016 śledziło dodatkowo 135 tys. widzów, co dało tej stacji odpowiednio 1,32 proc. i 1,01 proc. udziału.Łączna widownia festiwalu na obu antenach wyniosła zatem około 2,48 mln osób.

53. KFPP Opole 2016 dzień po dniu w TVP Polonia

Tegoroczna edycja muzycznego widowiska w porównaniu do ubiegłorocznej straciła 630 tys. widzów. Rok temu średnia oglądalność festiwalu w TVP1 wyniosła 2,98 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 28,26 proc. i 20,32 proc. udziału.

Analizując wyniki oglądalności KFPP w Opolu z ostatnich 12 lat z TVP1 wynika, że tegoroczna edycja miała zdecydowanie najmniej widzów. Największą popularnością koncerty cieszyły się w 2005 roku - śledziło je wtedy średnio 4,30 mln widzów.

Oglądalność festiwalu rok po roku

Podczas nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów TVP1 nadal była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł 10,01 proc. Dalej uplasowały się takie stacje jak: TVN (7,56 proc.) i TVP2 (5,34 proc.).Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej, z tym że przewaga Jedynki nad pozostałymi konkurentami była już zdecydowanie niższa.

Oglądalność konkurencji w czasie emisji festiwalu

Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół opolskich koncertów wyniosły 6,13 mln zł. Przed rokiem były one niższe - uplasowały się na poziomie 4,85 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

53. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu miał wyższą widownię niż pokazywany przez Polsat tydzień wcześniej SuperHit Festiwal, który oglądało 2,24 mln widzów przy udziale w grupie 4+ na poziomie 20,53 proc. Jednak to impreza Polsatu osiągnęła wyższy udział w grupie 16-49 - wyniósł on 20,50 proc.

Warto dodać, że w tym roku, po raz pierwszy festiwal został przedłużony o jeden dzień. W poniedziałek, 6 czerwca, zorganizowano koncert „Scena alternatywna”, który jednak transmitowany był tylko w TVP Kultura.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"