Orange: w 2022 r. mniej rozmów, ruch w sieci mobilnej o 20 proc. w górę

Orange podsumował ruch w swojej sieci w 2022 roku. W porównaniu do poprzednich dwunastu miesięcy zaobserwowano spadek liczby minut przeznaczonych na rozmowy, przy jednoczesnym wzroście ruchu w sieci mobilnej. Wzrosła też transmisja danych w dostępie stacjonarnym, w czym duży udział ma światłowód.

km
km
Udostępnij artykuł:

Ruch w sieci mobilnej Orange 2022 vs. 2021 wzrósł o 20%. To mniejsza dynamika niż rok temu, kiedy wykorzystanie internetu 2021 vs. 2020 wzrosło o 25%.

Patrząc na wykorzystanie poszczególnych technologii, zaobserwowano delikatne zmiany. W technologii LTE przesłano 97% danych, wobec 96% w roku 2021. Nieznacznie spadło wykorzystanie 3G – było to 3% całości, w porównaniu do 4% w roku poprzednim. Tymczasem sieć 5G to cały czas nieduży promil ruchu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/orange-swiatlowod-pro-2-0-internet-swiatlowodowy-nowa-oferta-jakie-ceny,7169715825940097a ##

Łącznie w 2022 roku klienci Orange przesłali 2 047 285 TB danych, wobec 1 712 874 w roku 2021. Jeśli chodzi o rozmowy, porównując rok do roku, spadek wyniósł 2,7%. W minutach to 76,7 mld (2022) vs. 78,8 mld (2021).

Stałym trendem jest rosnące wykorzystanie VoLTE i WiFi Calling. Na koniec grudnia 2022 roku rozmowy w tych standardach stanowiły 56% całego ruchu głosowego w sieci pomarańczowego operatora.

W dostępie stacjonarnym wzrost transmisji danych sięgnął 23%. Ogromy w tym udział dostępu światłowodowego (w zasięgu tego rozwiązania od Orange jest ponad 7 mln gospodarstw domowych) - wzrost dla tej technologi wyniósł blisko 51%. W porównaniu do 2021 roku spadło natomiast wykorzystanie starszych technologii ADSL i VDSL.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji