Orange zdecydowanym liderem. Ma 14,3 mln klientów

Utrzymanie pozycji lidera rynku telefonii mobilnej będzie jednym z głównych celów grupy Telekomunikacji Polskiej (TPSA) na 2011 r., wynika ze środowych wypowiedzi prezesa Macieja Wituckiego.

masz / rr / isb / zr / ep / ert
masz / rr / isb / zr / ep / ert
Udostępnij artykuł:

Prezes ocenił, że w 2010 r. grupa była nie tylko "wyraźnym liderem" tego rynku pod względem liczby klientów, ale wyprzedziła również rywali pod względem wartości przychodów.

"Wyprzedziliśmy rywali zdecydowanie pod względem ilościowym, a także oceniamy, że nieznacznie pod względem wartościowym" - powiedział Witucki. Dodał, że grupa, do której należy Centertel - operator sieci Orange - jest zdeterminowana utrzymać tą pozycję, m.in. poprzez oferowanie tabletów i smartfonów w atrakcyjnych ofertach abonamentowych.

W 2010 r. przychody TPSA w segmencie telefonii komórkowej wyniosły 7 711 mln zł, co oznacza spadek o 0,4 proc.. Łączna liczba klientów Orange (łącznie pre i post - paid) wzrosła natomiast o 4,5 proc. do 14 332 tys.

Spółka zakłada, że wartość rynku telekomunikacyjnego w 2011 r. spadnie - ale o mniej niż 2,6 proc. zanotowane w zeszłym roku. Witucki zaznaczył, że sytuacja na rynku poprawiała się w trakcie roku. "Zaczęliśmy od 7-proc. spadku w I kwartale, żeby w IV kwartale zanotować już 1-proc. wzrost" - powiedział prezes TPSA.

W 2010 roku spółka miała 107 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 1281 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 15 715 mln zł wobec 16 560 mln zł.

masz / rr / isb / zr / ep / ert
Autor artykułu:
masz / rr / isb / zr / ep / ert
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii