Organizacje branżowe rekomendują ograniczanie nowych przetargów na usługi eventowe

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR opracowało rekomendację współpracy agencji eventowych i klientów. Rekomendację wsparło również Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów PSML. Główną wskazówką jest przedłużanie już podpisanych umów ramowych bez konieczności przetargu oraz ograniczenie rozpisywania nowych procesów przetargowych, które generują już i tak obciążonym agencjom eventowym dodatkowe koszty.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Organizacje branżowe rekomendują ograniczanie nowych przetargów na usługi eventowe
fot. Shutterstock.com

Wspólną rekomendację branżową dla klientów na temat współpracy z agencjami eventowymi wydały Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów PSML oraz Klub Agencji Evetowych SAR.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/organizatorzy-eventow-chlodno-o-pomocy-rzadu-klada-na-stol-kolejne-pomysly ##

We wspólnym liście organizacje zwracają uwagę rynku na bardzo trudną sytuację firm zajmujących się organizacją spotkań i wydarzeń. Główne postulaty mają uwrażliwić rynek na dwa aspekty: niewykluczanie dostawców wybranych przed pandemią do obszaru eventów, w realizacjach wydarzeń online oraz obniżenie do minimum kosztów przetargów w trakcie pandemii i w sytuacji branży eventowej, bez uchylania potrzeby weryfikacji potencjalnych partnerów, rynku usług czy szans rynkowych.

- Rekomendujemy przedłużanie umów ramowych (zawartych przed pandemią) na obsługę spotkań i wydarzeń o co najmniej 12 miesięcy oraz kwalifikowanie realizowanych wydarzeń online jako działań eventowych bez konieczności rozpisywania dodatkowych przetargów w tym zakresie - piszą w liście branżowe stowarzyszenia.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/branza-eventowa-koncerty-online-pracownik-biedronka-zagrali-bajm-zenon-martyniuk-opinie-jak-to-dziala ##

Wydarzenia online traktować jak tradycyjne eventy

W dalszej części pisma czytamy: - Realizacja osobnych przetargów na wydarzenia online jest zapytaniem do rynku o kompetencje, które Państwa dotychczasowi partnerzy eventowi posiadają już w swoim portfolio. Dodatkowo, koszty tych procesów obciążają w tych trudnych czasach zarówno Państwa, jak i agencje. Bardziej skuteczne  i efektywne byłoby zapytanie swoich obecnych partnerów, sprawdzonych już w przetargach ramowych i wybranych do bazy dostawców, o nowe, rozszerzone usługi i specjalizacje oraz skosztorysowanie wydarzeń planowanych przez Państwa markę.

- Wydarzenia online należy kwalifikować jako działania eventowe. Agencje działające w tym obszarze wypracowały kompetencje oraz posiadają narzędzia do realizacji wydarzeń zarówno offline, jak i online. Omijanie ich w zapytaniach o organizację wydarzeń online czy ponowne rozpisywanie przetargów na niniejszy obszar, pomimo posiadania umów ramowych z partnerami zweryfikowanymi wcześniej, jest nieefektywne. Generuje zbędne koszty procesów dla obu stron w samym środku pandemii i nie gwarantuje jakości wydarzeń na poziomie strategicznym dla komunikacji marki - podkreśla w liście do klientów Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/klub-agencji-eventowych-sar-nowy-zarzad ##

Weryfikacja agencji jak w przetargach publicznych

Organizacje radzą też klientom zainteresowanym zakupem usług firm eventowych, by weryfikowały je "podobnie, jak ma to miejsce w przetargach publicznych", czyli sprawdzając:  aktywny wpis figurujący na białej liście podatników VAT, aktualne zaświadczenia o niezaleganiu z opłacaniem podatków do Urzędu Skarbowego i składek na ubezpieczenie zdrowotne oraz społeczne ZUS, a także weryfikując brak wpisu w Krajowym Rejestrze Długów.

- Weryfikacja partnerów, rynku usług czy szans rynkowych jest dla nas oczywista. Jednocześnie jesteśmy w pandemii i ochrona, utrzymanie czy rozwój swojego biznesu jest dla wszystkich uczestników rynku kluczowa. Dotyczy to w równym stopniu zamawiających, jak i dostawców. Współpraca z partnerami, z którymi wspólnie pracowaliśmy nad wzajemnym zrozumieniem i zrozumieniem naszych klientów, dziś inwestującymi w kompetencje online, jest pierwszą logiczną opcją w zaistniałej sytuacji. Utrzymanie relacji zwiększa szansę na efektywny powrót do tak pożądanych bezpośrednich kontaktów z klientami po zakończeniu pandemii - dodaje Mariusz Gerałtowski, prezes zarządu PSML.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji