„Pozyskanie istotnego pakietu stacji w Niemczech, gdzie takie transakcje nie należą do codzienności, to duży sukces. Choć rynek niemiecki jest wymagający i dobrze spenetrowany przez branżę paliwową, Orlen Deutschland wciąż notuje szybkie tempo wzrostu sprzedaży" - powiedział prezes Orlenu Jacek Krawiec. Dodał, że zakup nowych stacji wzmocni pozycję Orlen Deutschland i umożliwi dalszy wzrost wyników spółki.
Orlen poinformował, że ponad 40 z 56 obiektów zlokalizowanych jest w regionie Saksonii, prawie wszystkie nowonabyte stacje fukcjonują przy trasach o dużym natężeniu ruchu, a ponad połowa działa w centrach aglomeracji miejskich.
Dwa lata temu zapowiadał Krawiec zakup kolejnych stacji w Niemczech, aby zwiększyć udział na północy tego kraju do 10% z 7%.
„PKN Orlen liczy na szybką zgodę ze strony Urzędu Antymonopolowego na wprowadzenie w życie umowy z OMV. Faktyczne przejęcie obiektów przez Orlen Deutschland nastąpi po uzyskaniu niezbędnych aprobat" – czytamy dalej w komunikacie.

Rebranding poszczególnych stacji z OMV na Star rozpocznie się po uregulowaniu kwestii prawnych prawdopodobnie w I kwartale przyszłego roku.
Spółka Orlen Deutschland zarządza od 2003 roku siecią sprzedaży detalicznej, głównie pod marką Star, zlokalizowanych w północnej części Niemiec.
W 2009 roku niemiecka spółka Orlenu spółka osiągnęła przychody rzędu 2,55 mld euro.











