Orlen zastępuje Energę jako sponsor lig i reprezentacji koszykarskich

PKN Orlen przez najbliższe trzy lata będzie sponsorem tytularnym polskiej ligi koszykarzy i koszykarek oraz męskich i żeńskich reprezentacji Polski w koszykówce. Poprzednio ligi i reprezentacje wspierała Energa, którą Orlen przejął trzy lata temu.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Orlen zastępuje Energę jako sponsor lig i reprezentacji koszykarskich
Radosław Piesiewicz i Adam Burak, fot. PZKosz

W ramach umowy z Polskim Związkiem Koszykówki PKN Orlen będzie dysponował prawem do wykorzystania wizerunku grupowego wszystkich kadr narodowych (w koszykówce 5x5 oraz 3x3) w swoich działaniach marketingowych. Logotyp koncernu będzie eksponowany na strojach meczowych i treningowych reprezentacji, meczowych strojach klubowych, koszykarskich parkietach, bandach, telebimach, banerach, materiałach promocyjnych i w kanałach komunikacji digitalowej.

Rozgrywki ligowe będą funkcjonowały jako Orlen Basket Ligi Kobiet i Mężczyzn.

- Orlen jest największym sponsorem sportu w Polsce, dlatego wśród licznych dyscyplin, które wspieramy, nie mogło zabraknąć koszykówki. To obecnie trzecia najchętniej uprawiana gra zespołowa w naszym kraju. Współpraca Orlenu z Polskim Związkiem Koszykówki przyniesie obu stronom wymierne korzyści. Dla nas to przede wszystkim możliwość dalszego wzmacniania rozpoznawalności marki Orlen, dla Związku – wsparcie ze strony wiarygodnego i rzetelnego partnera. Jestem przekonany, że naszą współpracę docenią również kibice - podkreśla w komunikacie prezes Orlenu Daniel Obajtek.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/orlen-410-mln-zl-marketing-pr-koszty-doradcow-prawnikow,7169646865438337a ##

Na mocy umowy Orlen będzie też sponsorem 16 reprezentacji młodzieżowych w koszykówce oraz dwóch najważniejszych programów szkolenia młodzieży: Szkolnych Młodzieżowych Ośrodków Koszykówki (to 148 placówek z ponad 7,7 tys. dziećmi i 320 trenerami) oraz Koszykarskich Ośrodków Szkolenia Sportowego Młodzieży (ponad 800 uczestników szkolonych przez 143 trenerów w 48 ośrodkach)

- Cieszymy się, że w tak dużym zakresie dołączamy do elitarnej rodziny sportowej wspieranej przez PKN Orlen. To dla nas zaszczyt i powód do dumy, że kluczowy w naszej części Europy koncern multienergetyczny widzi potencjał w koszykówce i będzie ją wspierał w dalszym rozwoju. Jestem przekonany, że długofalowa współpraca pozwoli naszej dyscyplinie na osiągnięcie kolejnych sukcesów. To ważny dzień dla polskiej koszykówki - komentuje Radosław Piesiewicz, prezes Polskiego Związku Koszykówki i Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

Przez ostatnie lata ligi i reprezentacje koszykarskie wspierała Energa, którą Orlen przejął trzy lata temu. Koncern podkreśla, że przejęcie jej umowy z im Związkiem Koszykówki to efekt optymalizacji polityki sponsoringowej.

 

- Koszykówka cieszy się w Polsce coraz większym zainteresowaniem, a jej atrakcyjność dodatkowo wzmocniły ubiegłoroczne sukcesy polskiej reprezentacji. Współpraca z Polskim Związkiem Koszykówki to dla nas gwarancja dotarcia do milionów kibiców, których liczebność z pewnością wzrośnie, m.in. dzięki  Mistrzostwom Europy w 2025 roku, których Polska jest współgospodarzem. Budujemy silną markę w oparciu o silne sojusze, dlatego Polski Związek Koszykówki jest dla nas naturalnym partnerem - mówi Adam Burak, członek zarządu ds. komunikacji i marketingu w Orlenie.

Koncern ze swoim logotypem od jesieni jest też obecny na strojach sportowców, m.in. piłkarskiej reprezentacji Polski i skoczków narciarskich, poprzednio sponsorowanych przez Grupę Lotos (ta marka znika z rynku, większość jej stacji paliwowych kupił MOL i wprowadza tam własny brand). Nowa umowa z Polskim Związkiem Piłki Nożnej, na cztery lata, została zawarta w styczniu br.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"