ORLEN Strefy Melomana w 7 miastach w Polsce za nami

ORLEN, wieloletni partner Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina i Mecenas Konkursu Chopinowskiego zrealizował wyjątkowy projekt "ORLEN Strefy Melomana" w siedmiu miastach w Polsce. Podstawą tego projektu było umożliwienie kontaktu z muzyką poza filharmonijnymi salami i budowanie wspólnoty wokół kultury. W wydarzeniach wzięło udział ponad 27 tysięcy osób.

Artykuł Sponsorowany
Artykuł Sponsorowany
Udostępnij artykuł:
ORLEN Strefy Melomana w 7 miastach w Polsce za nami
Strefa Melomana

Strefy Melomana powstały w siedmiu miastach w Polsce: w Warszawie, Płocku, Gdańsku, Lublinie, Szczecinie, Wrocławiu i w Białymstoku. Wszystkie, z bezpłatnym wstępem dla mieszkańców transmitowały na żywo finałowe przesłuchania pianistów w Konkursie Chopinowskim, a w Warszawie dodatkowo pokazano galę wręczenia nagród i pierwszy koncert laureatów.

  • Prezes ORLENU Ireneusz Fąfara podczas otwarcia Strefy Melomana
  • JACEK PRONDZYNSKI
  • Strefa Melomana
  • Strefa Melomana
  • Strefa Melomana
[1/5] Prezes ORLENU Ireneusz Fąfara podczas otwarcia Strefy Melomana Źródło zdjęć: Materiały prasowe | ORLEN

– Konkurs Chopinowski to wydarzenie, które od ponad stu lat porusza serca melomanów na całym świecie. Łączy pokolenia, inspiruje, pokazuje, jak wielką siłę ma muzyka. Dzięki Strefom Melomana chcemy, by ta wyjątkowa atmosfera, dotarła także poza sale koncertowe i była dostępna nie tylko dla publiczności w Warszawie, ale również dla mieszkańców innych regionów Polski. To nasz sposób na dzielenie się pięknem muzyki Chopina, budowanie wspólnoty i promowanie kultury, która jest dumą Polski - powiedział na otwarciu strefy w Warszawie Ireneusz Fąfara, Prezes Zarządu firmy ORLEN S.A.

  • Koncert w Strefe Melomana
  • Koncert w Strefie Melomana
  • Koncert w Strefie Melomana
  • Koncert w Strefie Melomana
[1/4] Koncert w Strefe Melomana Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Orlen

W Strefach Melomana na uczestników czekał różnorodny program wydarzeń towarzyszących - od rodzinnych aktywności po spotkania z artystami, sportowcami i popularyzatorami kultury. Do muzycznych wyzwań dołączyli ambasadorzy ORLEN Team. W Warszawie w warsztatach pianistycznych wzięła udział Anita Włodarczyk, we Wrocławiu – Maciej Szczepaniak, a w Gdańsku – Jakub Szymański. O twórczości Chopina opowiadali również uznani artyści, w tym twórcy filmu "Chopin, Chopin!" - reżyser Michał Kwieciński i aktor Eryk Kulm, wcielający się w postać kompozytora. Publiczność mogła także wziąć udział w inspirujących rozmowach z miłośnikami i popularyzatorami muzyki klasycznej. Wśród gości znaleźli się m.in. Gabriela Trepanowska (@dziewczynazobrazem) w Szczecinie i pianistka Julia Łozowska w Lublinie. Każdego wieczoru o godzinie 18:00 Strefy Melomana zamieniały się w koncertowe studia, transmitujące na żywo finałowe przesłuchania Konkursu.

  • Animacje w Strefie Melomana
  • Animacje w Strefach Melomana
  • Animacje w Strefach Melomana
  • Strefy Melomana
  • Animacje w Strefach Melomana
[1/5] Animacje w Strefie Melomana Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Orlen

W Białymstoku, Gdańsku, Lublinie, Płocku, Szczecinie i Wrocławiu strefy działały przez trzy dni, natomiast warszawska przestrzeń była otwarta o jeden dzień dłużej. ORLEN Strefy Melomana odwiedziło ponad 27 tysięcy osób. Materiały publikowane w mediach społecznościowych na kanałach ORLEN Art&Science, w związku z Konkursem Chopinowskim wygenerowały zasięg ponad 1,6 mln użytkowników oraz ponad 2,3 mln wyświetleń. To pierwszy taki projekt zorganizowany na skalę ogólnopolską, promujący kulturę wysoką, a także przybliżający dorobek i życie Fryderyka Chopina.

Projekt objęły swoim patronatem wszystkie wymienione miasta oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Akcja partnerska płatna ORLEN

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów