"Ostatni Twój Weekend” z brązem, a „Niezniszczalna Tęcza” ze srebrem na Cannes Lions Festival

W pierwszym dniu Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2019 zostały nagrodzone dwa polskie projekty spośród czterech, które dotychczas trafiły na shortlisty konkursu. Akcja „Ostatni Twój Weekend” ma Brązowego Lwa, a „Niezniszczalna Tęcza” została uhonorowana Srebrnym Lwem.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Akcja „Niezniszczalna Tęcza” przygotowana przez agencję 180heartbeats Jung v. Matt dla marki lodów Ben&Jerry’s (Unilever) polegająca na przywróceniu tęczy na placu Zbawiciela w Warszawie zdobyło Srebro w kategorii Design/Live Events.

Kampania ta miała jeszcze 3 inne nominacje: kolejną w Design Lions – w podkategorii Spatial&Sculptural Exhibitions &Experiences oraz w dwie w kategorii Outdoor Lions w podkategoriach: Ambient& Experiential/ Special Build i Live Advertising&Events. Ich zwycięzców ogłoszono wczoraj, ale polska praca nie zdobyła w nich nagród.

W ramach kampanii "Niezniszczalna tęcza" na jeden dzień symbolicznie przywrócono tęczę na plac Zbawiciela w postaci wodno-świetlnego hologramu.

Wcześniej przez parę lat była tam obecna jako kompozycja z kwiatów na metalowej konstrukcji. W 2013 roku została podpalona w czasie Marszu Niepodległości. Kampania ta została nagrodzona na ostatnim konkursie reklamowym Epica.

"Twój Weekend" wcale nie ostatni

Brązowego Lwa w kategorii Print&Publishing w Cannes otrzymał projekt „Ostatni Twój Weekend”, który z okazji Dnia Kobiet zrealizowały agencja VMLY&R we współpracy z Gazeta.pl, Wavemaker, Mastercard i bankiem BNP Paribas.

Ta akcja znalazła się też na shortlistach kategorii Titanium i Glass: th Lion for Change.Ich zwycięzcy zostaną ogłoszeni 21 czerwca, w najbliższy piątek.

„Twój Weekend" był najdłużej ukazującym się w Polsce magazynem erotycznym, pełnym zdjęć roznegliżowanych kobiet i seksistowskich tekstów. W grudniu ub.r. w serwisie Allegro ukazało się ogłoszenie o sprzedaży tego tytułu. Zespół portalu Gazeta.pl wraz z partnerami zdecydował się go kupić po to, aby przygotować ostatnie wydanie „Twojego Weekendu" będące zaczynem dyskusji o wizerunku płci, relacjach partnerskich, równouprawnieniu i o tym, jak codziennie wprowadzać je w życie.

Ostatnie wydanie magazynu wypełniły, w nawiązaniu do oryginalnego układu pisma i nazw rubryk, treści promujące równość praw i szans obu płci. Ostatnie wydanie „Twojego Weekendu" ukazało się w nakładzie 20 tys. egz., a także w wersji elektronicznej. Zakup, wydanie ostatniego numeru i zamknięcie magazynu wsparła kampania obejmująca etap teaserowy (internet, outdoor) i reveal (internet, prasa, kino, outdoor, działania PR). Informacje o akcji w mediach trafiły do ponad 4,2 min osób, a treści umieszczone w serwisie Twojweekend.Gazeta.pl zanotowały ponad 500 tys. wizyt. Wzmianki o akcji pojawiły się w telewizji, prasie, radiu i internecie, a także – 9 tys. razy – w mediach społecznościowych.

Inni bez nagród, brak kolejnych nominacji

Wśród nominowanych dotychczas kampanii na Cannes Lions były jeszcze dwa inne zgłoszenia z Polski: Projekt Huawei pod hasłem „Facing Emotions” oraz kampania „Święty Florian da Ci znak”. Obie walczyły o statuetki w kategorii Health&Wellness, w której zwycięzców ogłoszono wczoraj.

W poniedziałek ogłoszono shortlisty w kolejnych kategoriach festiwalu, jednak nie ma wśród nich polskich prac. W kategorii Digital Craft Lions nominowano 78 prac (na 717 zgłoszeń), w Industry Craft Lions – 181 prac (na 1464 zgłoszenia), w Entertainment Lions – 82 prace (na 744 zgłoszenia), Entertainment Lions for Music – 44 prace (na 345 zgłoszeń) i w kategorii Entertainment Lions for Sport – 73 prace (na 624 zgłoszenia).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"