"Polityka" odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w czerwcu 2006 - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Średnia sprzedaż "Polityki" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) wyniosła 156 537 egz. (spadek o ponad 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2005 roku). Drugie miejsce zajął "Wprost" (AWR "Wprost"), który zanotował ponad 9 proc. spadek sprzedaży - do poziomu 134 281 egz.
Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) ze sprzedażą 127 545 egz. (spadek o 12 proc.).
Wynik "Przekroju" pogorszył się w czerwcu o 18 proc.
W zestawieniu po raz pierwszy zabrakło zlikwidowanego tygodnika Ozon (ostatni numer 27 lipca br.), gdyż w czerwcu wydawca nie złożył do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy danych o sprzedaży.
czerwiecZKDP20062005Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemPolityka258593156537289380175176Wprost247007134281281640147536Newsweek221870127545269963144381Przekrój1524046399717041677136Przegląd 80000303099187533064

Wśród tygodników katolickich wzrost sprzedaży zanotował Głos Niedzielny a Tygodnik Powszechny miał mniej czytelników niż przed rokiem.
czerwiecZKDP20062005Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemGość Niedzielny197356134818157165116480Tygodnik Powszechny45226227896000024465
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem jest "Angora" (kolejny wzrost sprzedaży), wyprzedzając "Forum".
ZKDP20062005Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemAngora424770272899396417246685Forum39867200724160520055
Średnia sprzedaż tygodnika 'Nie' wyniosła 97 637 egz.
czerwiecZKDP20062005Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemNie21632897637252107105818
"Polityka" dominuje także pod względem sprzedaży w pierwszym półroczu 2006 r. Średnia sprzedaż dla tego okresu wyniosła 168 279 egz. (6,4 % mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku). Jest to o 30,8 tys. egzemplarzy więcej niż Wprost (137 480 egz.)–spadek o 19,6 % w stosunku do 2005r. i 31 tys. egzemplarzy więcej niż Newsweek (136 840 egz.) – spadek o 22 % w stosunku do roku ubiegłego.

Kiedy za spadkami sprzedaży tygodników pójdą spadki wpływów reklamowych? Specjaliści uspokajają. - Nie da się przeprowadzić dobrej kampanii bez "Polityki", "Wprost" i "Newsweeka". Spadek sprzedaży tych tytułów zwiększy jedynie presję na obniżki cen, ale nie spowoduje, że reklamodawcy zaczną pomijać któryś z tych tytułów - mówi dla "Gazety Wyborczej" Artur Brandysiewicz, szef działu zakupów w domu mediowym Initiative Warszawa. - Nie wyobrażam sobie, żeby "Newsweek" nie zaczął szybko odrabiać strat. To sztandarowy tytuł w portfolio Axela Springera, na który przypada ponad 40 proc. wpływów reklamowych tej firmy w kategorii magazyny - dodaje Brandysiewicz.











