Ostre spadki na rynku tygodników opinii

W czerwcu sprzedaż tygodników opinii poszybowała w dół. Najbardziej ucierpiał "Przekrój" i "Newsweek". Zyskuje "Gość Niedzielny".

masz - grafika: Gazeta Wyborcza
masz - grafika: Gazeta Wyborcza
Udostępnij artykuł:

"Polityka" odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w czerwcu 2006 - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Średnia sprzedaż "Polityki" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) wyniosła 156 537 egz. (spadek o ponad 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2005 roku). Drugie miejsce zajął "Wprost" (AWR "Wprost"), który zanotował ponad 9 proc. spadek sprzedaży - do poziomu 134 281 egz.

Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) ze sprzedażą 127 545 egz. (spadek o 12 proc.). 

Wynik "Przekroju" pogorszył się w czerwcu o 18 proc.

W zestawieniu po raz pierwszy zabrakło zlikwidowanego tygodnika Ozon (ostatni numer 27 lipca br.), gdyż w czerwcu wydawca nie złożył do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy danych o sprzedaży.

  czerwiecZKDP20062005Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemPolityka258593156537289380175176Wprost247007134281281640147536Newsweek221870127545269963144381Przekrój1524046399717041677136Przegląd 80000303099187533064

Wśród tygodników katolickich wzrost sprzedaży zanotował Głos Niedzielny a Tygodnik Powszechny miał mniej czytelników niż przed rokiem.

  czerwiecZKDP20062005Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemGość Niedzielny197356134818157165116480Tygodnik Powszechny45226227896000024465

Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem jest "Angora" (kolejny wzrost sprzedaży), wyprzedzając "Forum".

  ZKDP20062005Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemAngora424770272899396417246685Forum39867200724160520055

Średnia sprzedaż tygodnika 'Nie' wyniosła 97 637 egz.

  czerwiecZKDP20062005Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemNie21632897637252107105818

"Polityka" dominuje także pod względem sprzedaży w pierwszym półroczu 2006 r. Średnia sprzedaż dla tego okresu wyniosła 168 279  egz. (6,4 % mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku). Jest to o 30,8 tys. egzemplarzy więcej niż Wprost (137 480 egz.)–spadek o 19,6 % w stosunku do 2005r. i 31 tys. egzemplarzy więcej niż Newsweek (136 840 egz.) – spadek o 22 % w stosunku do roku ubiegłego.

              

Kiedy za spadkami sprzedaży tygodników pójdą spadki wpływów reklamowych? Specjaliści uspokajają. - Nie da się przeprowadzić dobrej kampanii bez "Polityki", "Wprost" i "Newsweeka". Spadek sprzedaży tych tytułów zwiększy jedynie presję na obniżki cen, ale nie spowoduje, że reklamodawcy zaczną pomijać któryś z tych tytułów - mówi dla "Gazety Wyborczej" Artur Brandysiewicz, szef działu zakupów w domu mediowym Initiative Warszawa. - Nie wyobrażam sobie, żeby "Newsweek" nie zaczął szybko odrabiać strat. To sztandarowy tytuł w portfolio Axela Springera, na który przypada ponad 40 proc. wpływów reklamowych tej firmy w kategorii magazyny - dodaje Brandysiewicz.

masz - grafika: Gazeta Wyborcza
Autor artykułu:
masz - grafika: Gazeta Wyborcza
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu