Pandemia uderza w amerykańską reklamę telewizyjną. Wydatki w dół o 12 mld dolarów

W pierwszej połowie 2020 roku wydatki na reklamę telewizyjną w USA będą mniejsze nawet o 29 procent – wynika z prognoz eMarketera. Amerykańcy nadawcy mogą stracić do 12 mld dolarów, powodem jest przede wszystkim brak transmisji z wydarzeń sportowych oraz wstrzymanie wydatków reklamowych związanych z kampanią prezydencką w USA.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Szerząca się pandemia koronawirusa w istotny sposób uderza w rynek reklamowy, w tym także w amerykańską branżę telewizyjną. Firma analityczna eMarketer opublikowała najnowsze prognozy które potwierdzają niepokojącą skalę tego problemu.

Wydatki w dół o 12 mld dolarów

Według prognoz eMarketera w pierwszej połowie 2020 r. wydatki na reklamy telewizyjne w USA zmaleją o 22,3 do 29,3 proc. w zestawieniu z pierwszym półroczem 2019 r.

W pierwszych sześciu miesiącach 2019 r. nakłady na reklamy TV w USA osiągnęły kwotę 33,86 mld dol. W pierwszej połowie br. spadną one do 26,30 mld dol. (w wariancie optymistycznym) lub do 23,95 mld dol. (w wypadku pesymistycznego scenariusza). Dla nadawców telewizyjnych będzie to oznaczało straty w wysokości od ok. 10 do 12 mld dol.

grafika

Analitycy eMarketera przyznają, że według wcześniejszych prognoz obowiązujących jeszcze na początku marca br. przewidywali, że w całym 2020 r. wydatki na reklamę telewizyjną osiągną wzrost na poziomie 2 proc. rok do roku. Teraz dane wskazują, że na koniec br. nakłady na reklamy w amerykańskiej telewizji będą niższe o 2,5 proc.

grafika

Brak transmisji sportowych, zamrożona kampania

Jako najważniejszą przyczynę prognozowanych spadków w telewizyjnych wydatkach reklamowych w USA eksperci eMarketera wymieniają brak u nadawców transmisji z rozgrywek sportowych, które zostały zawieszone lub odwołane w związku z pandemią.

Szczególnie dotkliwie uderzają w stacje TV przełożenie olimpiady w Tokio na 2022 r., a także zawieszenie rozgrywek amerykańskich lig NHL oraz NBA. Według szacunków tylko z powodu braku transmisji z meczów NBA stacje ESPN, ABC i TNT stracą na reklamach ok. 700 mln dol.

Drugim czynnikiem wpływającym ujemnie na telewizyjne wydatki reklamowe w USA jest zawieszenie działań promocyjnych związanych z tegoroczną kampanią prezydencką.

W tym wypadku jednak analitycy przewidują, że nasilona fala reklam wyborczych pojawi się w telewizji w końcówce II kwartału i w ciągu III kwartału br., co powinno nieco poprawić ogólne statystyki dotyczące telewizyjnych wydatków reklamowych w skali całego 2020 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online