Partner of Promotion na czele rankingu agencji PR (TOP 22)

W ub.r. Partner of Promotion osiągnęła zarówno najwyższe przychody ze sprzedaży usług, jak i największe honoraria wśród polskich agencji public relations. W czołówce zestawień znalazły się też MSL Group, Grayling Poland, Walk i Havas PR Warsaw.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Partner of Promotion na czele rankingu agencji PR (TOP 22)

Z analizy Związku Firm Public Relations wynika, że Partner of Promotion zanotowała w 2013 roku 15,5 mln zł tzw. fee income przy przychodach ze sprzedaży wynoszących 36,4 mln zł. Kolejne miejsca pod względem wysokości fee income zajęły MSL Group (10,5 mln zł) i Grayling Poland (7,9 mln zł).

Fee income to różnica pomiędzy przychodem netto ze sprzedaży usług a kosztami zewnętrznymi realizacji projektów, takimi jak zakup powierzchni reklamowej, zakup i produkcja materiałów reklamowych, transport, catering, wynajem hoteli, sal i sprzętu, obsługa akcji promocyjnych, wynajem osób prowadzących, monitoring mediów itp.

- Fee income zdecydowanie lepiej oddaje faktyczną pozycję agencji PR na rynku prezentując prawdziwy charakter usług PR, których zasadniczą wartością jest praca konsultantów polegająca na doradztwie komunikacyjnym - komentuje Norbert Ofmański, prezes ZFPR.

Partner of Promotion, MSL Group, Havas PR Warsaw Grupa On Board i Hill+Knowlton Strategies są liderami agencji pod względem wielkości zatrudnienia. W każdej z tych firm na stałe pracowało w ub.r. 30-53 osób oraz współpracowało od 10 do 30 konsultantów.

grafika

Pod względem wysokości przychodów przewaga Partner of Promotion nad innymi agencjami jest jeszcze wyższa niż pod względem fee income. W ub.r. firma zanotowała 36,4 mln zł wpływów, a kolejna w rankingu Walk - 17,6 mln zł. Po ponad 10 mln zł przychodów osiągnęły jeszcze Havas PR Warsaw, Multi Communications, MSL Group, Grayling Poland, Marketing & Communications Consultants, Grupa On Board i Hill+Knowlton Strategies.

Łączne przychody 22 agencji ujętych w zestawieniu wyniosły 189 mln zł, a łączny fee income - 101,3 mln zł. W firmach pracowało w sumie ponad 640 konsultantów, co daje ok. 158 tys. zł rocznego fee income na przeciętnego konsultanta.

grafika

W 2012 roku najwyższe przychody ze sprzedaży (33,7 mln zł) zanotowała Partner of Promotion, a największy fee income (6,1 mln zł) - Compress (zobacz szczegóły).

Za ub.r. agencja Compress nie przekazała swoich danych do zestawienia. Z jej raportu giełdowego wynika, że zanotowała 7,2 mln zł przychodów ze sprzedaży i 5,4 tys. zł zysku netto.

Raport wspólnie ze ZFPR przygotowała firma audytorska Grupa Strategia. W celu potwierdzenia wiarygodności informacji przekazanych w ankietach przez agencje biorące udział w rankingu, w losowo wybranych firmach przeprowadzono audyt potwierdzający dane finansowe.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"