Partner of Promotion z 40 mln zł wpływów i niższym zyskiem netto

W ub.r. agencja public relations Partner of Promotion zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 2,2 proc. do 39,65 mln zł oraz spadek zysku netto z 2,88 do 1,05 mln zł. Przychody związanej z nią agencji Tailor&Baker zmalały z 1,68 mln zł do 649,6 tys. zł, a zysk netto wzrósł z 44,7 do 126,8 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Partner of Promotion z 40 mln zł wpływów i niższym zyskiem netto
Paweł Trochimiuk, prezes Partner of Promotion

Wpływy netto Partner of Promotion ze sprzedaży wzrosły w skali roku z 38,79 do 39,65 mln zł, natomiast przychody sprzedażowe od jednostek powiązanych z agencją zmalały z 1,15 mln zł do 198,5 tys. zł. Wpływy ze sprzedaży krajowej wyniosły 18,14 mln zł, a z zagranicznej - 21,51 mln zł.

W sprawozdaniu z działalności podano, że agencja w ub.r. kontynuowała „obsługę trzech długoletnich projektów finansowanych ze środków unijnych, z czym wiązał się duży nakład pracy oraz zaangażowanie środków finansowych”. Chodzi m.in. o akcje „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” oraz „Europejski drób - w jakości siła”.

Ponadto pozyskała jako klientów firmy Mercedes-Benz Warszawa (w zakresie komunikacji w social media i w Google), Stihl (w zakresie komunikacji dużych eventów) i Animex (w zakresie komunikacji kryzysowej), rozszerzyła obsługę firmy Volkswagen Samochody Użytkowe i Ghelamco oraz kontynuowała obsługę Związku Sadowników RP, Krajowej Rady Drobiarstwa - Izby Gospodarczej i Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania.

Zaznaczono, że firma koncentruje się na pozyskiwaniu nowych klientów poprzez nieustanny udział w przetargach.

Mniej na usługi obce i wynagrodzenia, wyższe koszty finansowe

W ub.r. koszty operacyjne Partner of Promotion wyniosły 38,3 mln zł, minimalnie mniej niż w 2016 roku. Nakłady na usługi obce zmalały z 34,63 do 32,84 mln zł, a koszty wynagrodzeń - z 2,63 do 2,27 mln zł. W ub.r. w agencji było zatrudnionych na stałe średnio 38 osób, o jedna mniej niż w 2016 roku. Prezesem jest Paweł Trochimiuk, a wiceprezesem Anna Hahn-Leśniewska.

Zysk firmy ze sprzedaży wyniósł 1,34 mln zł, wobec 475,9 tys. zł rok wcześniej.

Przychody finansowe agencji spadły z 3,21 do 2,41 mln zł, a koszty finansowe zwiększyły się z 378,4 do 2,41 mln zł. W konsekwencji zysk brutto zmniejszył się z 3,24 do 1,49 mln zł, a zysk netto - z 2,88 do 1,05 mln zł. Na koniec ub.r. firma miała 4,21 mln zł wolnych środków.

99 proc. udziałów firmy należy do Pawła Trochimiuka, a 1 proc. - do Jana Trochimiuka. Wspólnicy zdecydowali, że 500 tys. zł z zeszłorocznego zysku zostanie im wypłacone w formie dywidendy, a 547 tys. zł przeznaczone na kapitał zapasowy

grafika

Tailor&Baker ze spadkiem wpływów i wzrostem zysku

Do Partner of Promotion należy 66 proc. udziałów w agencji Tailor&Baker, która w ub.r. miała 649,6 tys. zł wpływów sprzedażowych, wobec 1,68 mln zł rok wcześniej.

Jednocześnie koszty operacyjne Tailor&Baker zmalały z 1,62 mln zł do 567,5 tys. zł, głównie ze względu na spadek nakładów na usługi obce z 1,59 mln zł do 542,7 tys. zł.

Zysk firmy ze sprzedaży wzrósł z 58,8 do 82,1 tys. zł. Dzięki 34,7 tys. zł wpływów finansowych i symbolicznym kosztom finansowym zysk brutto i netto spółki wyniósł w ub.r. 116,8 tys. zł, wobec 43,6 tys. zł rok wcześniej. Zeszłoroczny zysk przeznaczono na pokrycie strat z wcześniejszych lat.

Tailor&Baker ściśle współpracuje z Partner of Promotion, głównie przy realizacji dwóch projektów finansowanych ze środków unijnych. Ponadto pozyskała w ub.r. zlecenie od Krajowej Rady Drobiarstwa - Izby Gospodarczej.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu