Paweł Nowacki: popularność Adblocka to efekt zmęczenia internautów reklamami

Popularność blockerów to efekt zmęczenia internautów. Model rozliczeniowy jaki istnieje między reklamodawcami a wydawcami serwisów, czyli odsłony i emitowanie na nich reklam oraz spadające ceny (automatyzacja emisji reklam, zwiększenie powierzchni - przybywa wciąż serwisów) sprawia, że w najpopularniejszych serwisach emituje się banerów coraz więcej - uważa Paweł Nowacki z „Dziennika Gazety Prawnej”.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Widać, że z Adblocka korzysta sporo osób i występuje też ślepota banerowa. To fakt o którym nie zawsze chcą pamiętać reklamodawcy. To jedna strona medalu, a druga to przecenianie roli Adblocka. Wielu internautów nie wykazuje aż takiego poziomu umiejętności technicznych, by zainstalować sobie takie rozwiązania, a inni świadomie nie rezygnują z oglądania reklam, przecież są konsumentami i chcą wiedzieć o promocjach, nowych produktach, etc. Martwić się trzeba, ale też intensywnie szukać alternatywy - innego modelu biznesowego.

Popularność blockerów to efekt zmęczenia internautów. Model rozliczeniowy jaki istnieje między reklamodawcami a wydawcami serwisów, czyli odsłony i emitowanie na nich reklam oraz spadające ceny (automatyzacja emisji reklam, zwiększenie powierzchni - przybywa wciąż serwisów) sprawia, że w najpopularniejszych serwisach emituje się banerów coraz więcej. Przybywa form i stref reklamowych. To męczy użytkownika. No i był taki okres w sieci, że bardzo intruzywne reklamy (pływające, dźwięk) mocno ludzi zniechęciły internautów dlatego chętnie sięgają po Adblocka.

Skuteczne w walce z blockerami może być tylko odejście od tego modelu reklamowego na rzecz płacenia z treść. Kogo będzie stać - sięgnie po płatną treść bez reklam albo bez tak agresywnych form.  Pozostali będą „zmuszeni” do oglądania reklam. To tak jak w części serwisów VoD, czy płatnej telewizji. Nie skupiałbym się na walce ze zjawiskiem blokowania bo to chyba trochę walka z wiatrakami. Chyba, że rozwiązania prawne powstrzymają tego typu firmy. Raczej szukałbym "obejścia” problemu. Skoro jest popyt pojawia się podaż w  postaci Adblocka. Sensowniejsze wydaje się poszukiwanie nowych modeli reklamowych, nie tylko takich jak reklama natywna. Dziś w telewizji nikomu nie przeszkadza aż tak bardzo lokowanie produktu a podczas emisji bloku reklamowego widzowie przełączają kanał, wychodzą do kuchni… Może to jest model dla internetu? Może warto przygotować w internecie takie rozwiązania, które nie będą kłóciły się z konsumpcją treści. Dziś reklama banerowa w sieci kojarzy się z przeszkadzaniem dlatego ludzie włączają przycisk i instalują Adblocka.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydawcy-i-marketingowcy-na-adblocka-nie-mozna-sie-obrazac-chociaz-to-rosnacy-problem ##

Paweł Nowacki, zastępca redaktora naczelnego „Dziennika Gazety Prawnej” ds. online

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów