Październik 2012: Polsat wyprzedził TVP1, TVN liderem

W październiku br. wszystkie główne stacje telewizyjne zanotowały spadki oglądalności zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej 16-49, sporo straciła TVP1. W obu grupach pozycję lidera utrzymała telewizja TVN.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl, w październiku br. pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji - tak jak rok wcześniej - zajęła telewizja TVN. Jej udział spadł jednak o 0,88 pkt. proc. i wyniósł 15,88 proc.

Na drugą lokatę awansował Polsat, którego udział wyniósł 14,57 proc. po spadku o 0,83 pkt. proc. Z kolei z drugiego na trzecie miejsce spadła TVP1, której udział zmalał aż o 1,81 pkt. proc. i wyniósł 13,70 proc. - był to jednocześnie największy spadek wśród topowych kanałów.

Na czwartej pozycji uplasowała się publiczna Dwójka, której udział zmalał o 0,18 pkt. proc. i ostatecznie wyniósł 12,51 proc.

Dalej w rankingu wyraźne wzrosty udziałów zanotowały stacje TVN7 (do góry o 0,74 pkt. proc.), TV Puls (o 0,59 pkt. proc.), TVP Seriale (o 0,30 pkt. proc.) oraz TVN Style (o 0,35 pkt. proc.).

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera utrzymała się TVN, której udział w październiku br. zmalał o 0,78 pkt. proc. do poziomu 17,09 proc. Drugie miejsce zajął Polsat (16,83 proc. udziału, spadek o 0,64 pkt. proc.). Na trzecią pozycję z czwartej awansowała TVP2 (10,58 proc. udziału, pomimo spadku o 0,77 pkt. proc.). Z kolei z ostatniego miejsca podium na czwartą lokatę spadła TVP1 (10,27 proc., - 1,46 pkt. proc.).

Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach także na pozycji lidera utrzymała się TVN z wynikiem na poziomie 18,96 proc., po spadku o 1,01 pkt. proc. Drugie miejsce należało do Polsatu (15,36 proc. udziału, spadek o 0,15 pkt. proc.). Z kolei na ostatnim miejscu podium uplasowała się TVP1 (9,33 proc., - 0,72 pkt. proc.).

W październiku br. w telewizji największą widownię zgromadził nadany w TVP2 serial „M jak miłość”, którego odcinek wyemitowany 15 października br. obejrzało aż 7,56 mln widzów. Na drugim miejscu znalazł się mecz piłki nożnej Polska-Anglia z widownią na poziomie 6,48 mln osób.

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów aż dziesięć pozycji zajęły audycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat zajęły programy TVP2, trzy - TVN, zaś pozostałe dwie - Polsatu.

TOP 20 programów 4+

TOP 20 programów 16-49

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"