Peacock z pełną ofertą w USA. Darmowy dostęp z reklamami, płatne subskrypcje za 4,99 i 9,99 dolara miesięcznie

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Koncern NBCUniversal uruchomił szeroko zapowiadany wcześniej serwis VoD Peacock. Platforma jest na razie dostępna tylko w USA w wersji darmowej z reklamami, płatne abonamenty w cenie 4,99 i 9,99 dolara miesięcznie zapewniają mniej reklam i bogatszą ofertę programową.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Platforma streamingu wideo Peacock została oficjalnie zapowiedziana we wrześniu 2019 r. przez należący do Comcasta koncern NBCUniversal. W założeniach serwis ma konkurować z takimi platformami VoD jak Netflix czy Disney+.

W połowie kwietnia br. Peacock pojawił się na amerykańskim rynku, jednak dostęp do jego oferty został na początek ograniczony. Peacock był oferowany jedynie w wersji darmowej zawierającej reklamy, a z usługi mogli skorzystać tylko użytkownicy pakietów telewizyjnych i internetowych oferowanych przez Comcast. Liczbę takich klientów ocenia się w USA na ponad 31 mln.

Peacock dostępny w USA dla wszystkich

Teraz NBCUniversal poinformował, że od 15 lipca br. platforma Peacock jest dostępna dla wszystkich użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Odbiorcy mają możliwość korzystania z serwisu w trzech różnych wariantach.

W ramach darmowej wersji Peacock Free użytkownicy mogą korzystać z serwisu bez żadnych opłat. Na początek otrzymają dostęp do 10 tys. godzin filmów, seriali i programów produkowanych zarówno przez NBC, jak i wytwórnię Universal. W bibliotece są m.in. serial „The Office”, seria filmów o Harrym Potterze czy też show Saturday Night Live. Użytkownicy darmowej wersji Peacocka będą też oglądać reklamy prezentowane w blokach trwających od 3 do 5 minut.

Kolejna oferta to abonament Peacock Premium kosztujący 4,99 dol. miesięcznie. W ramach tej subskrypcji można oglądać ponad 15 tys. godzin treści złożonych z filmów, seriali i programów telewizyjnych. W tej wersji także będą emitowane reklamy, choć w mniejszym wymiarze niż przy dostępie darmowym. Użytkownicy będą mogli wyłączyć całkowicie reklamy po dodatkowej opłacie w wysokości 5 dol.

Droższa wersja subskrypcji w Peacock Premium kosztuje miesięcznie 9,99 dol. Pozwala ona na dostęp do pełnego katalogu treści (15 tys. godzin) bez konieczności oglądania reklam.

Użytkownicy korzystający z płatnym abonamentów mogą też oglądać na żywo telewizję. Do dyspozycji mają takie kanały jak NBC, Bravo, USA Network, Syfy, Oxygen, E!, Universal Kids, A&E, ABC, CBS, The CW, Fox, History, Nickelodeon, Showtime, DreamWorks, Illumination, ViacomCBS, Paramount, Lionsgate, Warner Bros i Blumhouse.

Bogata oferta filmowa

Użytkownicy Peacocka mogą korzystać z bogatej biblioteki filmów i seriali, dostęp do poszczególnych tytułów jest uzależniony od typu abonamentu.

Docelowo wśród seriali oferowanych w Peacock znajdą się m.in.: „Prawo i porządek”, „Prawo i porządek: sekcja specjalna”, „Prawo i porządek: zbrodniczy zamiar”, „Chicago Fire”, „Chicago P.D.”, „Chicago Med”, „Yellowstone”, „Dwóch i pół”, „George Lopez”, „Rockefeller Plaza 30”, „Bates Motel”, „Battlestar Galactica”, „Brooklyn 9-9”, „Zdrówko!”, „Świat według Chrisleya”, „Kamuflaż”, „Downton Abbey”, „Wszyscy kochają Raymonda”, „Frasier”, „Friday Night Lights”, „House”, „Z kamerą u Kardashianów”, „Diabli nadali”, „Świat według Bundych”, „Detektyw Monk”, „Biuro”, „Parks and Recreation”, „Spokojnie, tatuśku”, „Świry”, „Bananowy doktor”, „Saturday Night Live”, „Superstore”, „Will i Grace” i „Ciekawski George”.

Z kolei oferta filmów w Peacock obejmie takie tytuły, jak m.in.: „Szybcy i wściekli 9”, „Park Jurajski 3”, „American Pie”, „Druhny”, „Wpadka”, „Poznaj mojego tatę”, „Poznaj moich rodziców”, „Piękny umysł”, „Powrót do przyszłości”, „Tajemnica Brokeback Mountain”, „Kasyno”, „Witaj w klubie”, „Rób, co należy”, „Erin Brockovich”, „E.T.”, „Pole marzeń”, „Szczęki”, „Klub winowajców”, „Jak ukraść Księżyc”, „Trolle 2”, „Dzieciak rządzi 2”, „Krudowie 2”, „Shrek”, seria filmów z Bournem, produkcje „Szybcy i wściekli” czy seria filmów o Harrym Potterze.

Wcześniej zapowiadano, że Peacock ma zacząć przynosić zyski za 5 lat, zaś w 2024 r. osiągnąć poziom 30 – 35 mln aktywnych użytkowników. Na razie nie wiadomo czy i kiedy serwis zostanie udostępniony poza obszarem Stanów Zjednoczonych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+