Pepco sprzedaje więcej. Ile nowych sklepów w Polsce?

W czwartym kwartale 2024 roku Pepco Group wypracowała 1,93 mld euro przychodów, o 3,1 proc. więcej niż przed rokiem przy stałych kursach walut. Dużo mocniej wzrosła sprzedaż w sieciach Pepco i Dealz, natomiast spadek zanotował Poundland.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Pepco sprzedaje więcej. Ile nowych sklepów w Polsce?

Sprzedaż porównywalna Pepco Group w czwartym kwartale 2024 roku zmalała rok do roku o 1,1 proc.

Zdecydowaną większość biznesu firmy stanowi sieć Pepco, której przychody w minionym kwartale sięgnęły 1,265 mld euro. Rok do roku zwiększyły się o 8,4 proc. przy stałych kursach walutowych, zaś sprzedaż porównywalna wzrosła o 1,4 proc.

Firma wskazała w komunikacie, że ten wzrost nastąpił „dzięki poprawie dostępności produktów oraz poprawie dzięki ponownej koncentracji na odpowiedniej wycenie najlepiej sprzedających się produktów, co przełożyło się na wzrost wolumenów sprzedaży w tym okresie”.

- Marża brutto w ujęciu rok do roku także wyraźnie się poprawiła w tym kwartale. Problemy techniczne u dostawcy oprogramowania Blue Yonder, odczuwane przez Pepco w drugiej połowie I kwartału roku obrotowego 2025 zostały w dużej mierze rozwiązane, a wszystkie centra dystrybucyjne działają sprawnie - dodano.

3,8 tys. sklepów Pepco

Na koniec grudnia ub.r. sieć Pepco liczyła 3 845 sklepów. W ciągu kwartału otwarto 80 nowych, a zamknięto 16. Większość nowych placówek uruchomiono w Europie Środkowo-Wschodniej, z czego 22 nowe sklepy netto w Polsce.

Z kolei działająca tylko w naszym kraju sieć dyskontów Dealz osiągnęła w zeszłym kwartale 106 mln euro wpływów, po wzroście o 16,2 proc. r/r przy stałych kursach walut. Sprzedaż porównywalna zwiększyła się o 6,6 proc. Liczba sklepów przez kwartał wzrosła z 331 do 341.

- Grupa pokazała mieszane wyniki w pierwszym kwartale, z dobrymi wynikami marek Pepco, jak i Dealz, częściowo obciążonymi przez bieżące trudności w Poundland. Cieszy nas fakt, że marka Pepco - koło zamachowe przyszłego strategicznego i finansowego wzrostu Grupy - odnotowała pierwszy od ponad roku kwartał ze wzrostem sprzedaży w ujęciu like-for-like - podkreśla w komunikacie Stephen Borchert, prezes Pepco Group

- To odzwierciedlenie naszej poprawionej oferty, dostosowania cen oraz zwiększenia dostępności produktów, przy stałej poprawie marży brutto. Sieć Dealz również zwiększyła sprzedaż like-for-like o 6,6 proc., ponieważ poczynione przez nas inwestycje sprawiły, że zwiększył się popyt na oferowaną przez nas żywność i towary codziennego użytku - dodaje.

grafika

Spadek zanotowała natomiast brytyjska sieć Poundland: jej kwartalne przychody zmalały przy stałych kursach walutowych o 9,3 proc. do 563 mln euro, a sprzedaż porównywalna - o 7,3 proc. Liczba sklepów w ciągu kwartału zmniejszyła się z 836 do 825.

- Było to spowodowanie głównie wciąż słabymi wynikami sprzedaży odzieży i towarów codziennego użytku, przy dwucyfrowych spadkach w obu tych kategoriach. Sprzedaż porównywalna w kluczowej dla Poundland kategorii towarów szybkozbywalnych także była na minusie, przy obserwowanej silnej konkurencji w Wielkiej Brytani - wyliczono w komunikacie.

- Przywrócenie Poundland na właściwe tory stanowi kluczowy priorytet. W ramach tych działań podejmujemy kompleksową ocenę działalności i natychmiastowe działania zmierzające do polepszenia osiąganych wyników gotówkowych i poprawy oferty dla klientów - opisuje Stephen Borchert.

Łączna liczba sklepów Pepco Group przekroczyła poziom 5 tys., rosnąc w ciągu kwartały o 63 do 5 011. Ich całkowita powierzchnia handlowa zwiększyła się o 5,2 proc.

- Dążymy do wzmacniania oferty produktowej i utrzymania atrakcyjnej polityki cenowej, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i osiągać coraz lepsze wyniki. Ponadto, skoncentrujemy się na dalszym zwiększaniu zwrotu z kapitału poprzez przemyślaną ekspansję sklepów, by osiągać kolejne sukcesy na naszych kluczowych rynkach w Europie - zapowiada szef firmy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"