Deklaracja PepsiCo to odpowiedź na kampanię Komisji Europejskiej dotyczącą dobrowolnego zobowiązania w zakresie przetwarzania plastiku. Jej celem jest, aby do roku 2025 na rynku europejskim do produkcji nowych opakowań użytych zostało 10 mln ton materiału pochodzącego z recyklingu.
Do tego czasu PepsiCo zamierza zrealizować cel pośredni na poziomie 45 proc. udziału materiałów z recyklingu. Koncern ponad trzykrotnie zwiększy w swoich opakowaniach ilość obecnie stosowanego materiału pochodzącego z recyklingu, co odpowiada ilości ponad 50 000 ton rPET. Do 2030 roku udział ten ma wzrosnąć do 50 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/coca-cola-zielona-wstazka-dlaplanety-kampania-ekologiczna,7171443221943937a ##
Obecnie na terenie UE, butelki napojów PepsiCo są w 13 proc. wytwarzane z materiałów pochodzących z recyklingu (dane za 2017 rok).

W Polsce PepsiCo współpracuje z organizacją odzysku opakowań Rekopol, która rozpoczęła w tym roku realizację programu „Działaj z imPETem”, której celem jest znaczące zwiększenie zbiórki i recyklingu surowca PET w naszym kraju. Oprócz PepsiCo, inicjatorami projektu są Pepsi-Cola General Bottlers Poland, Coca-Cola HBC Polska, Nestlé Polska, oddział Nestlé Waters oraz Żywiec Zdrój.











