Oszuści znów wysyłają wiadomości, w których próbują wyłudzić pieniądze lub dane osobowe, podszywając się pod sprzedawców prądu. Spółka z Grupy PGE apeluje o szczególną ostrożność i przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w komunikacji elektronicznej. Działania cyberoszustów pojawiają się co jakiś czas. W przypadku podszywania się pod sprzedawców energii, konsumenci otrzymują wiadomość sms o rzekomej niedopłacie do rachunku za prąd, co może skutkować odcięciem dostaw energii. Podana w fałszywej wiadomości kwota najczęściej jest niewielka. Jednocześnie sms zawiera aktywny link do płatności internetowej. W związku z tym, PGE Obrót prosi Klientów o zachowywanie ostrożności, a także o przekazywanie ostrzeżenia rodzinie oraz znajomym i pod żadnym pozorem nie klikanie w linki zawarte w podejrzanych wiadomościach elektronicznych. Dwa elementy weryfikowania nadawcy i treści wiadomości PGE Obrót, podobnie jak inni sprzedawcy produktów i usług, wysyła do klientów wiadomości sms z przypomnieniem o terminach płatności. Jak je zweryfikować?