Philippe Krakowsky zastąpi Michaela Rotha na stanowisku CEO IPG

Philippe Krakovsky, obecnie chief operation oficer i EVP w IPG (należą do niej agencje takie, jak UM, Initiative, Reprise) z początkiem stycznia 2021 roku obejmie stanowisko chief executive oficera sieci (CEO). Zastąpi Michaela Rotha, który zostanie prezesem wykonawczym.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Jak podał serwis Campaing, Krakowsky, od 18 lat związany z IPG był jedynym kandydatem na następcę Rotha, odkąd awansował na stanowisko dyrektora operacyjnego w zeszłym roku. Wcześniej był dyrektorem generalnym grupy medialnej IPG Mediabrands i nadzorował komunikację, rozwój biznesu i funkcje strategiczne. Pozostanie dyrektorem ds. strategii w IPG.

- Philippe jest właściwym dyrektorem generalnym na następną erę w IPG  -mówi cytowany w oświadczeniu Roth. - Jest genialnym strategiem i skutecznym liderem, który odegrał kluczową rolę w rozwoju naszego modelu obsługi klienta o otwartej architekturze, a także modernizacji naszych danych, usług marketingowych i rozwiązań medialnych.

Michael Roth był prezesem wykonawczym i dyrektorem generalnym IPG od 2004 r. Zrestrukturyzował grupę i stworzył jej model otwartej architektury, który zachęca agencje do współpracy.

Dobre wyniki IPG mimo pandemii

IPG osiągnęła najlepsze wyniki spośród sześciu dużych grup agencyjnych w ostatnich latach, także podczas pandemii, a organiczny spadek przychodów w III kwartale o 5,2 proc. był lepszy niż w Publicis Groupe (5,6 proc.) i Havas (10,4 proc.).

Organiczny spadek przychodów netto o 3,7 proc. „nadal pokazuje efekt pandemii i globalnego kryzysu gospodarczego, choć być może nie w takim stopniu, w jakim się go spodziewano” - powiedział Roth w środowej rozmowie o wynikach spółki.

Podczas gdy firmy IPG zajmujące się eventami, które w zeszłym roku wygenerowały 5 proc. przychodów, nadal borykają się z problemami, to przychody z działalności w zakresie mediów, danych i technologii wzrosły w ostatnim kwartale. Wyniki agencji kreatywnych różniły się w różnych regionach.

Przychody zintegrowanej sieci agencyjnej IPG, obejmującej ofertę kreatywną, medialną, technologiczną i cyfrową, spadły w ujęciu organicznym o 1,4 proc. w tym kwartale, podczas gdy segment usług marketingowych, w tym wydarzenia, spadł o 16,5 proc..

Przychody organiczne w USA, które stanowiły 65 proc. ​​przychodów IPG w tym kwartale, spadły o 2,4 proc.. Wielka Brytania spadła o 10,3 proc., a region APAC był najgorszym regionem IPG, tracąc 15,2 proc.. W skali międzynarodowej przychody organiczne IPG spadły ogółem o 6 proc.

IPG będzie kontynuować restrukturyzację w IV kwartale, aby złagodzić skutki pandemii. Większość działań w III kwartale koncentrowała się na zmniejszeniu powierzchni zajmowanej przez grupę na rynku nieruchomości o 500 000 stóp kwadratowych. IPG przewiduje, że te i dalsze działania w czwartym kwartale przyniosą łącznie 100–130 mln  dolarów oszczędności.Pod kierownictwem Krakowsky'ego IPG będzie inwestować w dane i technologię za pośrednictwem firm Acxiom, Kinesso i Matterkind, które uważa za potencjalne nowe źródła przychodów dla grupy poprzez platformę lub licencje IP. Jednak IPG nie przewiduje w najbliższej przyszłości żadnych większych przejęć.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele