Pierwsza polska uczelnia w Second Life

Nowosądecka Wyższa Szkoła Biznesu to pierwsza polska uczelnia,która będzie miała swe wirtualne odbicie w świecie Second Life.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W głośnej internetowej grze, symulującej rzeczywistość,alter-ego każdego internauty będzie mogło odwiedzić rektorat,dowiedzieć się wszystkiego o kierunkach studiów i zasadachrekrutacji, a w przyszłości nie wykluczone, że nawet posłuchaćwirtualnego wykładu, który wygłosi wirtualny wykładowca - informuje"Gazeta Krakowska".

- Prace nad przygotowaniem Second WSB już trwają. To trochępotrwa, ale chcemy dobrze przygotować projekt - mówi KingaPawłowska, córka rektora i jedna z najbliższych jegowspółpracowniczek.

Stratedzy z nowosądeckiej kuźni biznesmenów chcą umieścić wSecond Life nie tylko uczelnię. Przygotowują także wirtualną wersjęmiasteczka multimedialnego. Całkiem możliwe, że zanim tzw. sądeckieHollywood z nowoczesnymi studiami filmowymi i pracowniami animacjipojawi się w świecie rzeczywistym, będzie można odwiedzić je wtrójwymiarowej przestrzeni gry.

- Przedstawiciele starszego pokolenia traktują tę wirtualnąprzestrzeń wyłącznie jako formę zabawy, ale dla młodszych zaczynabyć ona naturalną, alternatywną formą poznawania świata i ludzi.Musimy iść z duchem czasu i dostosować się do tych trendów, bytrafić do młodzieży - uważa Krzysztof Pawłowski.

"Second Life" to istniejący tylko wkomputerowej rzeczywistości trójwymiarowy wirtualny świat,zaludniany przez coraz większą rzeszę użytkowników Internetu.Gracze mogą tam stworzyć swoje alter ego i z jego pomocą realizowaćdowolnie określone cele.

Twórca tej sieciowej gry komputerowej, firma Linden Lab z USA,rozpowszechnia ją za darmo. Darmowe awatary mają jednak swojeograniczenia, które można odblokować opłacając abonament wwysokości 10 dolarów miesięcznie.

Na fali rosnącej popularności "Second Life" swojeprzedstawicielstwa w sztucznym świecie otwiera coraz więcejrzeczywistych instytucji i firm, m.in. Toyota, Nike czy GeneralMotors. Swoje biuro korespondencyjne prowadzi tam agencja Reutera,a BBC nadaje program radiowy.

Świat ma ponadto własną walutę - Linden dolara (L$), któregomożna wymieniać na rzeczywiste pieniądze. Według obecnego kursu,jeden dolar amerykański jest wart obecnie około 270 L$. Zawirtualną walutę można kupować wirtualne nieruchomości, akcje iziemię, prowadzić wirtualny biznes i sprzedawać wirtualnewyroby.

Niektórzy zyski z wirtualnego świata potrafią przekuć naprawdziwe pieniądze, sprzedając swój komputerowy majątek naaukcjach w Internecie. Gracze sprzedają także powiązane z "SecondLife" poradniki czy domeny internetowe, a także "portfele" pełneLinden dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"