Pierwsze w Polsce badania taksówek

W maju b.r. PBS przeprowadził badanie jakościowe wśród klientów korporacji taksówkowych oraz taksówkarzy.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

W przypadku klientów przyjęte zostało kryterium dotyczące częstotliwości korzystania przez nich z taksówek - minimum cztery razy w miesiącu oraz kryterium wieku - klienci w wieku 25 - 54 lat.

W przypadku kierowców taksówek przyjęte zostało kryterium stażu pracy - co najmniej 5 lat pracy w charakterze taksówkarza.           

Głównym celem badania było poznanie stosunku osób korzystających z taksówek oraz kierowców taksówek do umieszczanych w nich reklam oraz wizerunku marki NOKIA poprzez pryzmat reklamowania jej na nośnikach reklamowych w taksówkach.

Badanie przeprowadzone zostało metodą Indywidualnych Wywiadów Pogłębionych (IDI) w trzech lokalizacjach - Warszawie, Krakowie oraz Poznaniu. Zrealizowano 24 IDI.

Główne wnioski:- taksówka zamawiana przez telefon. ze względu na wygodę, większe bezpieczeństwo oraz zwykle niższą cenęo taksówka traktowana jako relaks, a także miejsce, w którym na kilka minut można zapomnieć o problemach i odprężyć się. Istotnym elementem wpływającym na możliwość odprężenia się w taksówce jest zapewnienie pasażerowi komfortu podróży.   oGłówna cecha, wyróżniająca reklamę w taksówkach to ilość informacji, którą przekazuje. Badani podkreślali, że głównym zadaniem tego typu reklamy jest przekazanie potencjalnemu klientowi jak największej ilości informacji. Respondenci porównywali najczęściej ten typ reklamy z billboardami, którego zadaniem, w oczach respondentów, jest jedynie zainteresowanie produktem, a nie przekazanie informacji na jego temat.Mocnymi stronami reklam w taksówkach są przede wszystkim: fakt, że nie można jej przeoczyć, że zawiera wiele informacji oraz skupia uwagę pasażera; badani zaliczyli również fakt, że nie przeszkadza i nie jest krzykliwa.

o Miejscem najbardziej odpowiednim do umieszczania reklam w taksówkach są zagłówki. Zdecydowana większość respondentów mówiła, że umieszczanie reklam w tym miejscu powoduje, że rzucają się one bardzo w oczy, a przy tym nie przeszkadzają w podróży i nie zagrażają w żaden sposób bezpieczeństwu.o Taksówki są dobrym miejscem na reklamowanie telefonów komórkowych, sprzętu RTV, AGD, produktów związanych z samochodami. Do taksówek pasują również reklamy usług ubezpieczeniowych bankowych oraz oferty regionalnej - koncertów, restauracji, hoteli czy centr handlowych.oReklamy telefonów komórkowych bardzo pasują do taksówek. Telefony komórkowe były bardzo często wymieniane przez respondentów jako produkty w szczególny sposób związane z taksówkami. o Badani deklarowali, że pod wpływem przeczytanej reklamy w taksówce mogliby zainteresować się produktem, co w konsekwencji mogłoby mieć wpływ na ich decyzję konsumencką.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami