PKO BP wybrał wiodącą agencję reklamową

PKO Bank Polski podpisał dwuletnią umowę z agencją Havas Warsaw, w zakresie kompleksowej obsługi reklamowej. Agencja będzie obsługiwać bank, jego fundację i inne spółki z grupy kapitałowej.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
PKO BP wybrał wiodącą agencję reklamową
Siedziba PKO BP, fot materiały prasowe

Zawarcie umowy z Havas Warsaw to efekt wielomiesięcznego przetargu. - Od listopada podejmujemy współpracę z agencją Havas Warsaw. Będzie to nasza wiodąca agencja reklamowa. Wspólnie będziemy realizować kreatywne projekty, które umocnią pozycję rynkową PKO Banku Polskiego i grupy finansowej jako numeru jeden w Polsce - mówi Marcin Szymkowiak, dyrektor pionu marketingu PKO Banku Polskiego. 

Agencja Havas Warsaw będzie świadczyć usługi reklamowe 360 – promocyjne i marketingowe w różnych kanałach komunikacji oraz opracowywać projekty materiałów ATL i BTL. Bank nie podaje, na jak długo zawarł umowę z Havas Warsw. 

Dotychczas obsługą reklamową PKO BP zajmowała się m.in. agencja reklamowa AWX (dawna Agencja Warszawa), ale umowa banku z nią właśnie wygasła. 

Będzie też nowa agencja mediowa?

Z ustaleń Wirtualnemedia.pl wynika, że PKO BP przygotowuje się do przetargu mediowego. W procesie tym wesprze go audytor, którego PKO BP poszukiwał latem br. Firma ta będzie też współpracować z bankiem w zakresie bieżącej oceny wybranych kampanii prowadzonych przez dom mediowy, oraz przeprowadzi audyt po zakończeniu kampanii. Nazwy audytora wybranego przez PKO BP nie udało nam się ustalić.

Obecnie za planowanie i zakup mediów do kampanii banku PKO Banku Polskiego odpowiada agencja mediowa Sigma Bis, należąca do Orlenu i PZU. Współpracuje z bankiem w tym zakresie od 2021 roku. Wcześniej obsługą mediową PKO BP zajmował się Havas Media.

Niegospodarność marketingowa?

Pod koniec września PKO BP poinformował o wynikach audytu, który obejmował m.in. wydatki na marketing. Audytowi poddano ok. 40 proc. wydatków na szeroko rozumiane działania marketingowe, w tym na zakup reklam oraz działania sponsoringowe.

Audytorzy wskazali szczególnie na wzrost wydatków w 2019 r. i 2023 r. Wskazano także na przekazanie ok. 20 proc. budżetu w 2019 r. na jedną ze stacji telewizyjnych z oglądalnością na poziomie 0,5 proc. widowni – przy jednoczesnej rezygnacji z emitowania reklam w stacjach telewizyjnych o wysokiej oglądalności. 

"Uwagę zwraca również finansowanie wydarzeń lub prywatnych firm i instytucji bez uprzedniego sporządzania adekwatnego uzasadnienia biznesowego lub wizerunkowego. Zdaniem zewnętrznych audytorów ich realizacja nosiła znamiona próby osiągnięcia określonych celów politycznych" - podkreślono. W komunikacie podano, że nieprawidłowości w obszarze marketingu stanowią podstawę do zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa – z tytułu niegospodarności w zakresie wydatków oraz braku nadzoru nad nimi.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online