PKP Cargo wdraża plan naprawczy, planuje ok. 40 mln zł zysku netto w 2010 r.

PKP Cargo przyjęło program naprawczy na rok 2010, poinformowała spółka w komunikacie. Jego realizacja ma sprawić, że spółka osiągnie zysk netto w wysokości ok. 40 mln zł w bieżącym roku.

masz-ibs
masz-ibs
Udostępnij artykuł:

"Realizacja programu naprawczego na 2010 rok, w połączeniu z efektami działań już zrealizowanych w 2009 roku, ma pozwolić spółce na osiągnięcie w bieżącym roku rentowności na działalności podstawowej na poziomie minimum 1%, a także na wygenerowanie blisko 40 mln zł zysku netto. W dłuższej perspektywie celem programu jest konsekwentna poprawa pozycji konkurencyjnej oraz sprawne przygotowanie do procesu prywatyzacji" - mówi prezes PKP Cargo Wojciech Balczun.

Wśród najważniejszych obszarów objętych tym programem znalazły się obszary: majątkowy, handlowy i inwestycyjny.

"Plany obejmują kontynuację procesu optymalizacji zaplecza technicznego - po zaprzestaniu działalności w 37 punktach utrzymania taboru w 2009 roku, w obecnym przewidziane jest przekazanie kolejnych czterech takich punktów, wraz z ok. 300 pracownikami, do istniejących spółek z grupy PKP Cargo, co obniży koszty utrzymania zaplecza o ok. 8 mln zł rocznie" - czytamy w komunikacie.

Kolejne oszczędności ma przynieść wdrożenie zmian w przepisach dotyczących utrzymania taboru, polegające na wydłużeniu z 4 do 6 lat okresów między naprawami wybranych serii nowych wagonów (ok. 12,7 mln zł w 2010 roku), a także wdrożeniu nowego cyklu przeglądowego lokomotyw (ok. 9,4 mln zł rocznie).

"Znaczącą obniżkę kosztów ma przynieść również lepsze dopasowywanie faktycznej masy pociągu do zamówionej w rozkładzie jazdy, oszczędności z tego tytułu spółka szacuje na ok. 16 mln zł rocznie. W obszarze nieruchomości Program Naprawczy zakłada obniżkę czynszów płaconych do PKP SA z ponad 125 mln zł w roku 2009 do 81 mln zł w obecnym oraz kontynuowanie weryfikacji posiadanego i likwidacji zbędnego majątku" - czytamy dalej.

Nadal prowadzony będzie proces likwidacji magazynów, jak również program zmierzający do ograniczenia stanu zapasów spółki w 2010 roku o co najmniej 10%, do ok. 90 mln zł.

W obszarze handlowym program przewiduje kontynuację prac związanych z likwidacją nierentownych punktów taryfowych, ładunkowych i bocznic. Z 406 punktów taryfowych i nietaryfowych, wytypowanych w 2009 roku do analizy rentowności, 94 zostały zakwalifikowane do wykreślenia z Wykazu Odległości Taryfowych PKP Cargo z powodu ujemnej rentowności, a 55 kolejnych do zmiany zakresu czynności ekspedycyjnych.

masz-ibs
Autor artykułu:
masz-ibs
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"