W czasie od listopada do końca stycznia galerie handlowe dosłownie „pękają w szwach” – klienci rozglądają się za prezentami, realizują bony upominkowe i wydają pieniądze, które otrzymali w ramach prezentu. Gdy do tych warunków doda się jeszcze odbywające się w tym czasie wyprzedaże, to widać, jak duży zasięg i dotarcie mogą one przynieść tym, którzy zdecydują się na reklamę w centrum handlowym. Nośnikami, na których może zostać umieszczona taka reklama, są monitory Digital Signage. – Jako operator największej w Polsce sieci nośników Digital Signage w Polsce możemy mówić o nowym efektywnym kanale komunikacji z konsumentem, czyli Mall TV – mówi Wojciech Grendziński, Dyrektor Handlowy firmy IMS. – Nasze systemy znajdują się obecnie w 40 topowych galeriach handlowych w całej Polsce i generują zasięg 30 mln kontaktów konsumentów z reklamą w jednym miesiącu. Z naszych usług skorzystały już takie marki, jak Orange, Orsay, Dominium czy Monnari – dodaje. Do oferty zasięgowej Mall TV IMS dodaje potężny kanał in-store radio oferujący efektywne dotarcie na poziomie 200 mln kontaktów miesięcznie w sieciach i galeriach handlowych. Synergia efektywnych zasięgów tych kanałów jest w okresach takich jak święta nie do przecenienia.Miejsce sprzedaży jest właściwie jedynym punktem w przestrzeni reklamowej, gdzie spotykają się produkt, konsument, pieniądz i komunikat reklamowy. Ważnym więc atutem takiej komunikacji jest jej efektywność. Reklama emitowana w miejscu sprzedaży dociera do świadomości konsumenta w tym samym czasie, w którym dokonuje on zakupu: jest w pobliżu produktu i ma na niego wygospodarowany budżet. Badania przeprowadzone przez IMS pokazują, że jest to forma reklamy, na którą konsument jest najbardziej otwarty. Walorem takiej komunikacji jest umiejscowienie jej w otoczeniu, w którym odbiorca jest nastawiony na działania promocyjne, w związku z tym nie przeszkadzają mu one w takim stopniu, jak reklamy telewizyjne czy internetowe. Daje ona również możliwość dotarcia do tych konsumentów, którzy na komunikaty w tradycyjnych mediach są już uodpornieni. W celu zwiększenia efektywności reklam w przekaz promocyjny wplata się interesujące treści neutralne, które mają na celu przyciągnięcie uwagi gości galerii. – Mall TV to nie tylko bardzo duży zasięg, lecz także bardzo wysoka jakość komunikacji – efektywna i zapewniająca niski koszt dotarcia do klienta – mówi Grendziński. – Nasze systemy działają w najlepszych galeriach, a przy tym należą do najnowocześniejszych rozwiązań na rynku. Mall TV posiada również tę zaletę, że kampania reklamowa może w łatwy sposób zostać przeprowadzona w wybranych lokalizacjach, na wybranych monitorach lub jednocześnie na wszystkich monitorach będących w posiadaniu operatora – w przypadku IMS na prawie 900.Prowadzenie komunikacji jak najlepiej dostosowanej do potrzeb konsumenta to niekwestionowany trend na rynku reklamy. Poza poszukiwaniem nowych, bardziej efektywnych nośników, na znaczeniu zyskuje również bezpośredni kontakt z klientem. Stąd naturalna droga do wykorzystania potencjału galerii handlowych jako miejsca na wszelkiego rodzaju animacje i działania eventowe. – Komunikację prowadzoną w Mall TV warto wesprzeć bezpośrednim kontaktem z konsumentem poprzez na przykład konkursy lub akcję degustacyjną. W ramach pakietu emisji Mall TV możemy zaoferować naszymi klientom również działania eventowe, które umożliwiają dotarcie do konsumenta w sposób bezpośredni – mówi Paweł Czerski, Członek Zarządu IMS odpowiedzialny za aktywności eventowe w kanałach sprzedaży.Więcej informacji na temat IMS:www.ims.fm***IMS S.A. – lider rynku wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w Polsce. Działając w segmencie mediów i nowoczesnych technologii wykorzystuje techniki umożliwiające skuteczne, efektywne biznesowo kreowanie nastroju i wywieranie wpływu na zachowanie klienta. Nowoczesne rozwiązania marketingowe w dziedzinie marketingu sensorycznego oraz nowych mediów w miejscu sprzedaży obejmują trzy grupy usług:• Audiomarketing – przygotowanie formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych przy użyciu Radia IMS;• Digital Signage– produkcja i emisja przekazów reklamowych oraz treści wizerunkowo-informacyjnych na ekranach plazmowych;• Aromamarketing – tworzenie indywidualnych projektów zapachowych, uwzględniających wizerunek marki oraz specyfikę miejsca sprzedaży.IMS to także operator największej sieci mediów in-store w Polsce o łącznym dodarciu prawie 200 mln kontaktów miesięcznie.Misją Grupy IMS jest wspierać partnerów wiedzą i rozwiązaniami zdobytymi przez rozwijanie unikalnych kompetencji oraz inspirować do osiągania wymiernych efektów.
Planujesz kampanię świąteczną? Nie zapomnij o Mall TV
Okres świąteczny to czas wzmożonej aktywności klientów – zarówno docelowych, jak i biznesowych, którzy szukają sposobu na dotarcie do finalnego konsumenta. Reklama od lat pozostaje najefektywniejszym sposobem na wykorzystanie potencjału sprzedażowego Świąt. Czy jednak „bombardowany” komunikatami konsument zapamięta konkretną reklamę emitowaną w telewizji i połączy ją z późniejszą decyzją zakupową w miejscu sprzedaży? Długotrwały proces zakupu i planowania mediów może w dzisiejszych rynkowych warunkach nie przynieść oczekiwanego efektu. - Zamiast walczyć o uwagę konsumenta przed telewizorem, warto skomunikować się z nim bezpośrednio w miejscu sprzedaży, gdzie znacznie łatwiej o jego uwagę – przekonują eksperci z firmy IMS, operatora największego systemu Digital Signage w galeriach handlowych, czyli Mall TV.












