Najwięcej respondentów (72 proc.) zadeklarowało korzystanie w ciągu miesiąca z płatnej telewizji kablowej lub cyfrowej, nieco mniej użytkowników (68 proc.) ogląda treści oferowane przez darmowe serwisy wideo dostępne w sieci.
Wśród darmowych serwisów wideo w internecie najbardziej popularna jest platforma YouTube (korzysta z niej 51 proc. badanych). Połowa użytkowników płatnych telewizji kablowych to jednocześnie odbiorcy treści w bezpłatnych serwisach wideo.

Na szczycie listy kanałów telewizyjnych i serwisów, na których internauci oglądają materiały wideo znaleźli się nadawcy telewizyjni – Polsat, TVN oraz TVP1. Stawkę zamykają serwisy WP oraz Onetu.
Według badania konsumpcja treści wideo w internecie oraz oferty telewizyjnej jest mocno zróżnicowana ze względu na wiek użytkowników. Np. mężczyźni w wieku 16 – 24 lat oraz 35 – 44 lat najchętniej oglądają ogólnodostępną tradycyjną telewizję, z kolei kobiety w przedziale 65 – 75 są częstymi odbiorcami oferty płatnych telewizji kablowych i cyfrowych.

Badanie dotyczące odbioru treści telewizyjnych i wideo w tradycyjnej emisji i w internecie przeprowadzono w lutym br. metodą CAWI na próbie 2110 internautów w wieku od 18 do 75 lat.











