Play sprzedał obligacje za 700 mln zł

P4, operator sieci telekomunikacyjnej Play, pozyskał 700 mln zł ze sprzedaży 5-letnich obligacji. Kupiło je 40 inwestorów.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Play sprzedał obligacje za 700 mln zł
Salon operatora Play

W komunikacie giełdowym operatora Play podano, że 700 tys. obligacji serii C po 1 tys. zł za sztukę zostało sprzedanych w ramach subskrypcji, która trwała od 19 do 20 lutego. Przydział papierów nastąpił 27 lutego.

Oprocentowanie obligacji będzie wynosić WIBOR 6M plus 1,8 pkt proc. marży, z odsetkami wypłacanymi co 6 miesięcy. Papiery mają być notowana na rynku giełdowym Catalyst.

Dealerami emisji byli Santander Bank Polska, PKO Bank Polski i Bank Pekao SA, a dealerem dodatkowym – Trigon DM. Koszty przeprowadzenia emisji wyniosły 557,6 tys. zł.

Po co Play sprzedaje obligacje

– Obligacje będą miały charakter zielonych obligacji, a środki pozyskane z emisji będą wykorzystane na zrefinansowanie i finansowanie projektów, zgodnych z green financing framework Grupy Iliad (właściciela P4 – przyp.), mających na celu w głównej mierze modernizację sieci Emitenta (zarówno mobilnej jak i stacjonarnej), opartej na najnowszych technologiach zapewniających poprawę efektywności energetycznej – opisano w komunikacie P4 dla inwestorów.

Na koniec czerwca 2024 roku zadłużenie brutto grupy Play 11,48 mld zł, wobec 10,92 mld zł na koniec ub.r. Zdecydowaną większość stanowią kredyty bankowe, które w połowie br. w części długoterminowej (do spłaty za 12 miesięcy i później) wynosiły 7,42 mld zł, a w krótkoterminowej (do spłaty w ciągu 12 miesięcy) - 891,7 mln zł. Ich średnia ważona efektywna stopa procentowa to 7,53 proc., wobec 7,66 proc. pół roku wcześniej.

Do tego dochodziło m.in. 1,27 mld zł obligacji (prawie w całości w części długoterminowej) ze średnią ważoną efektywną stopą procentową w wysokości 7,82 proc.

grafika

Grupa kapitałowa Play (obejmująca też UPC Polska) w trzecim kwartale 2024 roku zwiększyła r/r wpływy o 3,6 proc. do 2,57 mld zł i zysk EBITDAaL o 10,3 proc. do 1,01 mld zł. Operator zyskał 300 tys. abonentów, a średnia opłata miesięczna od klientów usług mobilnych wzrosła o ponad 7 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Związkowcy w polskich mediach łączą siły. Chcą udziału w zyskach dla pracowników

Związkowcy w polskich mediach łączą siły. Chcą udziału w zyskach dla pracowników

Ruszyła kolejna edycja programu "Inżynierowie Przyszłości". "Dmuchamy wiatr w wasze żagle"

Ruszyła kolejna edycja programu "Inżynierowie Przyszłości". "Dmuchamy wiatr w wasze żagle"

Duża awaria internetu. Nie działały m.in. Canal+, Goniec oraz X

Duża awaria internetu. Nie działały m.in. Canal+, Goniec oraz X

Wirtualnemedia.pl i Pracuj.pl łączą siły. Jeszcze łatwiejsze szukanie pracy w branży mediów, marketingu i PR

Wirtualnemedia.pl i Pracuj.pl łączą siły. Jeszcze łatwiejsze szukanie pracy w branży mediów, marketingu i PR

Agnieszka Ferenc-Stępkowska o tym, jak WP for Publishers pomaga wydawcom zarabiać więcej
Materiał reklamowy

Agnieszka Ferenc-Stępkowska o tym, jak WP for Publishers pomaga wydawcom zarabiać więcej

Palikot znów skazany za promowanie alkoholu. Ogromna grzywna

Palikot znów skazany za promowanie alkoholu. Ogromna grzywna