Play Communications poinformował, że od wprowadzenia 13 marca przez polskie władze stanu zagrożenia epidemicznego ruch głosowy w sieci Play wzrósł z tygodnia na tydzień o 34 proc. a transmisja danych o 19 proc. (w szczytowym momencie nawet o 50 proc.).
- Nie miało to jednak wpływu na jakość usług. Dla porównania: regularne zużycie danych w sieci Play rośnie o 25-30 proc. rocznie, a ruch głosowy jest zasadniczo stabilny - zaznaczył telekom.
W związku z epidemią zdecydował się zamknąć około połowę swoich stacjonarnych punktów sprzedaży. - W międzyczasie ruch na stronie Play wzrósł, a liczba aktywnych kont Play24 przekroczyła 5 milionów, częściowo kompensując wpływ zamknięcia sklepów - dodała firma.
Sprzedaż urządzeń 30 proc. w dół
Play podał, że w marcu jego przychody z usług były o kilka procent wyższe niż planowano („głównie ze względu na wzrost ruchu od innych operatorów” - tłumaczy firma), tak samo jak ARPU (średnie wpływy od klienta) - zarówno segmencie abonamentowym, jak i prepaidowym. Wpływy i koszty roamingu międzynarodowego były natomiast porównywalne z tymi z początku br.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/na-gpw-wzrosty-kursow-play-cyfrowego-polsatu-i-orange-ucieczka-kapitalu-z-bankow-przez-obnizke-stop-procentowych,7170721493898881a ##
- Przychody ze sprzedaży urządzeń abonenckich w marcu były o około 30 proc. niższe od pierwotnego planu. Koszty operacyjne były pod kontrolą - opisał operator. - Podsumowując, skorygowana EBITDA Play w pierwszym kwartale tylko nieznacznie odbiegała od oczekiwań. Proces inwestycyjny i związane z nim nakłady przebiegają bez zakłóceń, podobnie jak generowanie gotówki - dodał.
Firma podkreśliła, że „na tym etapie nie ma podstaw do zmiany założeń na 2020 rok”. Zaznaczyła, że bardziej szczegółowe informacje w sprawozdaniu za pierwszy kwartał br., który opublikuje 12 maja.
Zmiany w Play w związku z epidemią
Play Communications z powodu epidemii umożliwił pracę w domu większości swoich pracowników, m.in. osobom z zespołów call center i IT. - Pracownicy punktów sprzedaży, magazynu lub operacji sieciowych stosują i przestrzegają wszystkich zasad bezpieczeństwa zalecanych przez rząd i Ministerstwo Zdrowia - zapewnił operator.

W ostatnich trzech tygodniach Play uruchomił 35 dodatkowych punktów interwencji klienta, skierowany głównie do osób w wieku powyżej 65 lat, studentów i klientów biznesowych. Ponadto telekom udostępnił użytkownikom bezpłatne pakiety transmisji danych oraz dostęp do wybranych kanałów premium w usłudze Play Now. Przekazał też 1 mln zł na fundusz interwencyjny Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w celu wsparcia placówek medycznych.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ponad-378-tysiecy-numerow-przeniesionych-w-i-kwartale-2020-roku-plus-ponownie-liderem-play-z-nowym-rekordem-strat-dlaczego-jak-przeniesc-numer-komorkowy-ceny-oplaty,7170723313206913a ##
W ub.r. Play Communications zanotował wzrost przychodów o 2,9 proc. do 7,041 mld zł oraz zysku netto o 16,4 proc. do 866,9 mln zł. Na koniec roku telekom miał 12,93 mln aktywnych klientów (po wzroście o 2,1 proc.), a średni przychód od użytkownika zwiększył się o 1,5 proc. do 32,8 zł.

Spadną wpływy Orange z roamingu
Play to drugi notowany na warszawskiej giełdzie operator telekomunikacyjny, który poinformował o wpływie epidemii na jego działalność.
Pod koniec zeszłego tygodnia Orange Polska podał, że jego podstawowa działalność i sytuacja finansowa jest relatywnie odporna na skutki pandemii koronawirusa, natomiast jego kwartalne wpływy z roamingu zmniejszą się o 30-50 mln zł, a prognozowały wcześniej całoroczny wzrost jej przychodów jest mało prawdopodobny.











