O zmianie na stanowisku poinformowała w mediach społecznościowych płk Klejszmit. Obejmie w wojsku nowe obowiązki służbowe, pozostaje w strukturach Sztabu.
"Dziękuję także wszystkim, którzy byli częścią mojej dotychczasowej drogi, za współpracę, życzliwość, wsparcie i możliwość dzielenia się doświadczeniem. Szczególne podziękowania kieruję do rzeczników i oficerów prasowych, a także pracowników wydziałów, sekcji komunikacji Sił Zbrojnych RP oraz dziennikarzy, ekspertów, entuzjastów obronności i bezpieczeństwa, za pełną zaangażowania, odpowiedzialności i pasji opowieść o Wojsku Polskim" - napisała w mediach społecznościowych płk Joanna Klejszmit.

Nowy rzecznik SGWP związany z Wojskami Obrony Terytorialnej. Postawi na budowę wizerunku armii
Komunikat wydał też Sztab Generalny WP. Nowy rzecznik SGWP płk Marek Pietrzak przez ostatnie lata związany był przede wszystkim z Wojskami Obrony Terytorialnej - był rzecznikiem prasowym WOT, a następnie dowódcą 18. Stołecznej Brygady Obrony Terytorialnej.
Płk Klejszmit funkcję rzecznika SGWP pełniła przez ponad 6 lat; współpracowała z dwoma szefami Sztabu Generalnego - poprzednim - gen. Rajmundem Andrzejczakiem i obecnym gen. Wiesławem Kukułą.
Nowy rzecznik SGWP płk Pietrzak przedstawił z kolei w komunikacie Sztabu swoje priorytety w tym stanowisku. Zaznaczył, że "doświadczenia wojny w Ukrainie – zwłaszcza po 24 lutego 2022 roku – całkowicie zmieniły sposób, w jaki należy postrzegać przestrzeń komunikacyjną w kontekście bezpieczeństwa państwa".

"Wnioski z wojny w Ukrainie są jednoznaczne: informacja jest bronią. Może być źródłem przewagi, ale i narzędziem destrukcji. W świecie, w którym tempo reakcji mierzy się w minutach, a narracja kształtuje postawy społeczne i polityczne, komunikacja sił zbrojnych musi być spójna, szybka i wiarygodna" – podkreślił płk Pietrzak.
Wśród priorytetów płk Pietrzaka znajdą się: centralizacja przekazu i spójność narracji – w myśl zasady "many voices – one message" (ang. wiele głosów - jedno przesłanie), a także m.in. bardziej efektywne wykorzystanie mediów społecznościowych, rozwijanie struktur reagujących na dezinformację czy wzmocnienie przekazu kierowanego do sojuszników - "tak by Wojsko Polskie było postrzegane jako wiarygodny, profesjonalny i aktywny członek wspólnoty obronnej NATO".
W planach jest także "zacieśnienie współpracy z mediami i influencerami" oraz m.in. "pokazanie ludzkiej twarzy żołnierza", czyli, jak czytamy, "prezentowanie żołnierzy nie tylko jako profesjonalistów w mundurze, ale przede wszystkim jako ludzi gotowych do obrony swojego domu, rodziny i ojczyzny".

Sztab Generalny WP to najważniejsza instytucja wojskowa, która odpowiada m.in. za tworzenie planów wykorzystania Sił Zbrojnych RP, określanie kierunków ich rozwoju, modernizacji i organizacji, a także ogół działań przygotowujących wojsko do zadań związanych z obroną państwa i zaangażowaniem w misje zagraniczne.
Źródło: PAP











