Po wprowadzeniu subskrypcji Facebook pozwoli użytkownikom na darmowy dostęp do 10 materiałów miesięcznie

Według nieoficjalnych informacji Facebook wprowadzając opcję pozwalającą na zamawianie płatnego dostępu do treści oferowanych przez wydawców udostępni za darmo 10 artykułów miesięcznie z każdego z tytułów. Serwis zapowiada, że nie będzie wymagał od wydawców opłat z tytułu obsługi paywalli ani korzystał z informacji koniecznych do zakupu subskrypcji.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Po wprowadzeniu subskrypcji Facebook pozwoli użytkownikom na darmowy dostęp do 10 materiałów miesięcznie

Zamiar wprowadzenia do serwisu opcji pozwalającej wydawcom monetyzować dostęp do ich treści na platformie Instant Articles Facebook zapowiedział wstępnie w drugiej połowie lipca br.

Teraz serwis Recode opierając się na własnych źródłach ujawnił bliższe szczegóły dotyczące planowanego rozwiązania.

Facebook zakłada, że nie będzie prowadził w ramach Instant Articles własnego serwisu subskrypcyjnego pozwalającego na płatny dostęp do treści od konkretnych wydawców.

Zamiast tego na platformie będzie działał mechanizm pozwalający czytać za darmo 10 artykułów miesięcznie pochodzących od konkretnego wydawcy. Po przekroczeniu limitu internauta zostanie automatycznie przeniesiony na stronę określonego tytułu, gdzie będzie mógł zamówić subskrypcję.

Facebook obiecuje, że nie zamierza pobierać od wydawców opłat związanych z przekierowywaniem użytkowników do subskrypcji. Serwis nie zamierza też zbierać i wykorzystywać danych internautów związanych z wykupem płatnych treści.

Nowe rozwiązanie pozwalające wydawcom na monetyzację ich treści za pośrednictwem Facebooka ma zostać wprowadzone w październiku br.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech