Poczta Polska: 1,3 mld zł na inwestycje w strategiczne obszary

Poczta Polska do 2017 roku chce przeznaczyć ponad 1,3 mld zł na sfinansowanie planu inwestycyjnego, w tym inwestycje kapitałowe w strategicznych obszarach. Nakłady inwestycyjne będą finansowane do 85% ze środków własnych.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Spółka stawia na rozwój rynku paczkowego, nowoczesnych usług bankowo-ubezpieczeniowych, logistyki a także komunikacji cyfrowej. Po 9 miesiącach 2013 r. wolumeny usług Poczty Polskiej na rynku paczkowym są wyższe o 12 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2012 roku, w tym wolumeny krajowych przesyłek kurierskich są wyższe o prawie 60 proc., niż rok wcześniej.

Poczta Polska jest dziś najpopularniejszą firmą logistyczną wśród firm branży e-commerce. Według "Raportu e-Commerce 2013”, przygotowanego przez Internet Standard w 2012 r., z jej usług skorzystało aż 57,8 proc. firm z tego segmentu. Poczta Polska właśnie uruchomiła innowacyjną ofertę pre-paid na paczki dla klientów i wydłużyła godziny nadań dla osób handlujących w sieci. Zmiany w ofercie paczkowej, elektronizacja kontaktu ze spółką, możliwość odprawienia paczki w domu i internetowe śledzenie przesyłek przekładają się na wzrost sprzedaży paczek.

Do końca 2013 roku Poczta Polska będzie miała 275 pocztowych stref finansowych i 280 mikroodziałów Banku Pocztowego. Do 2014 r. będzie łącznie około 1000 punktów dedykowanych sprzedaży usług finansowych. W tym roku pojawi się także około 70 placówek nowego typu, bez okienek, z pełną ofertą Grupy Kapitałowej PP. Klienci będą mogli korzystać także z samoobsługowych stref, w których przez całą dobę nadadzą przesyłkę i odbiorą list polecony za pomocą haseł SMS.

Wdrażane w Poczcie Polskiej zmiany przyniosły w 2012 roku poprawę najważniejszych parametrów finansowych w ujęciu porównywalnym, uwzględniającym dodatkowe koszty wynikające ze wzrostu składki rentowej (65 mln zł) oraz inwestycji w kapitał ludzki (około 86 mln zł). Celem przyjętej do 2017 roku strategii Poczty Polskiej i Grupy Kapitałowej jest osiąganie stabilnych wyników finansowych przy jednoczesnym ponoszeniu niezbędnych nakładów inwestycyjnych, co w istotny sposób ma wpłynąć na rozwój w najbardziej perspektywicznych obszarach rynku.

Wynik brutto Grupy Poczty Polskiej w 2012 roku wyniósł 163 mln zł, natomiast w ujęciu porównywalnym, uwzględniającym wzrost składki rentowej ZUS o 2 p.p. sięgnął 230 mln zł, co oznacza wzrost o 7% względem 2011 r.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"