Poczta Polska pracuje nad aplikacją mobilną i panelem do zarządzania przesyłkami

We wtorek Poczta Polska podpisała umowę ze spółką swojej Grupy na opracowanie i wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, mającego ułatwiać klientom mobilne zarządzanie usługami. W ramach umowy powstać ma m.in. aplikacja na smartfony oraz multifunkcjonalny Panel Klienta – dla użytkowników stacjonarnych.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Umowę zawarto ze spółką Poczta Polska Usługi Cyfrowe, która jest częścią grupy kapitałowej PP. Porozumienie obejmuje zaprojektowanie, wytworzenie i wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, w skład którego wchodzą: mobilna aplikacja na urządzenia przenośne oraz panele: centralny i klienta. Software ma umożliwić przygotowanie kompleksowej obsługi przesyłek KEP (kurierskich, paczkowych i ekspresowych) począwszy od nadania, po śledzenie jej drogi, kończąc na odbiorze w automatach paczkowych.

- O terminach i szczegółach wdrożenia aplikacji będziemy informować naszych klientów i opinię publiczną, dopiero wtedy, gdy te informacje nie będą już stanowiły tajemnicy przedsiębiorstwa.  Z uwagi na fakt, że działamy na bardzo konkurencyjnym rynku kurierskim, nie podajemy także do publicznej wiadomości wartości umowy, która, jak podaliśmy w komunikacie, wspiera właśnie rozwój tego segmentu naszych usług - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Justyna Siwek, rzeczniczka prasowa Poczty Polskiej.

E-usługi w aplikacji

Klienci mają ponadto zyskać możliwość szybkiego wyszukiwania placówek pocztowych, skrzynek oraz punktów partnerskich, a docelowo – także realizację e-usług.

Te funkcjonalności – jak zapewnia operator - będą dostępne zarówno w mobilnej aplikacji jak i w formie desktopowej. - Cyfryzacja wielu sfer życia skokowo przyspieszyła i firma usługowa musi odpowiadać na oczekiwania klientów oraz rynku lepiej, szybciej i sprawniej. Wyrazem tego jest przygotowanie aplikacji mobilnej oraz panelu do zarządzenia przesyłkami on-line, co jest szczególnie ważne w dobie rozwijającego się eCommerce – komentuje Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.  - Już niebawem nasi klienci za pomocą kilku kliknięć będą mogli nadać i odebrać przesyłkę, sprawdzą jej trasę czy znajdą pobliskie placówki pocztowe oraz punkty odbioru.  

Cyfryzacja jest strategicznym kierunkiem rozwoju Poczty. Spółka rozwija technologie teleinformatyczne, dostosowując kierunek zmian do preferencji konsumentów i budując oraz poszerzając swoje kompetencje cyfrowe. W tym celu w ubiegłym roku zapadła decyzja o stworzeniu własnego software house, odpowiadającego za zbudowanie zdolności całej Grupy Kapitałowej do samodzielnego wytwarzania i utrzymania kluczowych systemów i narzędzi IT. – Pierwsze korzyści wynikające z tej decyzji widać już teraz. Podpisanie umowy na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego dla KEP jest kolejną dużą inwestycją w cyfryzację procesów, którą zrealizuje spółka PPUC – podkreśla Krzysztof Falkowski, wiceprezes PP.

Poczta stawia na informatyzację

Zgodnie ze strategią spółki na najbliższe trzy lata, Poczta zamierza przeznaczyć ok. 1,2 mld zł na inwestycje w automatyzację i informatyzację, w szczególności związanych z kluczowymi kierunkami rozwoju Poczty, do których należą przesyłki kurierskie.  –Wprowadzane zmiany dotyczą zarówno inwestycji w sortery paczkowe, rozszerzamy sieć punktów odbioru, modernizujemy flotę samochodową, zmieniamy ofertę Pocztex. Jednocześnie przygotowujemy rozwiązania informatycznie dedykowane bezpośrednio klientom, bo bez informatyzacji nie ma nowoczesnych usług we współczesnym świecie – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.

Jeszcze w tym roku zaprezentowana ma być nowa odsłona Pocztexu, który przechodzi wielopłaszczyznową transformację. Wizerunkowo - produktowy spot "Otwórz się na Pocztex" emitowany jest już od końca października w TVP, Polsacie i TV Republika. Wcześniej, bo w połowie września, Pocztex zaprezentował już nową identyfikację wizualną. Unowocześniony znak graficzny będzie widoczny w komunikacji marki oraz na strojach i samochodach kurierów.

W ogłoszonej w tym roku strategii na lata 2021-2023 operator zapowiedział, że jednym priorytetów będzie budowanie preferencyjnych relacji z największymi platformami zakupowymi. Poczta ma w całym kraju 7,6 tys. placówek, filii i agencji pocztowych. Zatrudnia ok. 80 tys. pracowników, z czego ponad 30 tys. to listonosze i kurierzy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów