Elektryczne auta trafią do Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Szczecina, Warszawy oraz Wrocławia. Wszystkie mają być wyposażone w systemy szybkiego ładowania. Poczta Polska skorzysta z 36-miesięcznego najmu wraz z serwisem pojazdów. Pełny pakiet ubezpieczenia pojazdów w zakresie OC i AC, wraz z ochroną NNW, zapewni Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych.
Od 2018 r. Poczta Polska przeprowadza testy aut elektrycznych dostępnych na krajowym rynku. W kwietniu ub.r. wzięło w nich udział siedem marek aut o ładowności do 800 kg: Renault Kangoo Z.E., Zeppelin Goupil G4, Goupil G5, Melex 381, 382, 391, Peugeot Partner Electric, Citroen Berlingo Electric, Nissan e-NV200, a także Komel – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych. Kierowcy Poczty Polskiej przez trzy miesiące sprawdzali m.in. właściwości jezdne (przyspieszenie, prędkość i hamowanie), komfort jazdy i ergonomię obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów. Oprócz aut przetestowano również różne rodzaje stacji ładowania.

Obecnie - do połowy maja - trwają kolejne testy samochodów elektrycznych do 3,5 tony, tym razem o ładowności powyżej 800 kg. Bierze w nich udział osiem aut marek dostępnych na polskim rynku od niedawna: Renault Master Z.E. (wyjechał na polskie drogi w styczniu 2019 r.), Volkswagen e-Crafter (od IV kwartału 2018 r.), Maxus-Hitachi (od września 2018 r.) oraz Mercedes e-Vito (od stycznia 2019 r.) (https://www.wirtualnemedia.pl/poczta-polska-stawia-na-auta-elektryczne,7171119228905089a).
Pracownicy Poczty Polskiej mają do dyspozycji 6 tys. pojazdów o ładowności 0,5–24 t. 60% pojazdów jest w wieku poniżej 2,5 roku.











