Od 1 lipca na mocy nowych unijnych przepisów (pakiet VAT dla e-commerce) Poczta Polska przejęła obsługę celną przesyłek spoza UE. Poczta może dokonywać zgłoszeń celnych za klientów sprowadzających towary m.in. ze sklepów internetowych w Azji.
Operator przestrzega przed akcjami phishingowymi, przypominając, że nie wysyła drogą elektroniczną żadnych wiadomości zawierających prośby o uzupełnienie dokumentacji celnej, dotyczącej towarów zakupionych w azjatyckich sklepach internetowych. „E-mail lub SMS z takim żądaniem najprawdopodobniej jest zawirusowany, a jego otwarcie grozi przekazaniem wrażliwych danych osobowych lub nawet utratą pieniędzy” - dodano w komunikacie.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/biedronka-sklepy-otwarte-w-niedziele-zakaz-handlu,7170155563776129a ##
Cyberprzestępcy rozsyłają maile do klientów, w których zachęcają do otwarcia zawirusowanego załącznika lub linku. „Po kliknięciu w załącznik albo link znajdujący się w otrzymanej wiadomości, komputer może zostać zarażony wirusem, w tym wypadku koniem trojańskim, który pozwoli przestępcom wykraść dane i przejąć kontrolę nad komputerem” – podkreśla cytowana w komunikacie Justyna Siwek, rzeczniczka prasowa Poczty Polskiej.

„W przypadku najnowszego ataku cyberprzestępców, jaki wykryliśmy, użytkownik może też zostać poproszony o dane logowania do banku albo innych serwisów. Grozi to przekazaniem wrażliwych danych osobowych, a nawet utratą pieniędzy z kont bankowych. Kategorycznie wyjaśniamy, że Poczta Polska nie wysyła do klientów maili dotyczących cła i nigdy nie prosi swoich klientów o dane bankowe” - dodaje Siwek.
Poczta prosi, by podejrzane wiadomości wysyłać w załączniku pod adres: incydent@poczta-polska.pl.











