Podsumowanie telewizyjnej kampanii wyborczej

Telewizja Polska podsumowała programy wyborcze, które emitowała na swoich antenatch.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Już od 5 września pojawiły sie na antenach TVP własne programy publicystyczne związane z kampanią do Parlamentu RP, w których przedstawiciele partii mieli możliwość zaprezentowania  swoich poglądów i opinii w sprawach kluczowych dla naszego kraju.

Spośród wszystkich programów publicystycznych największą widownię miał program pt. "Wybory Polaków" prowadzony przez Dorotę Gawryluk i Kamila Durczoka w Programie 1 z udziałem  przedstawicieli komitetów wyborczych i publiczności. Średnio każdą  z siedmiu debat obejrzało 1 mln 821 tysięcy widzów. Finałową debatę (23 września w Warszawie), której tematem była naprawa państwa  obejrzało prawie 3, 5 mln widzów. Duże zainteresowanie wzbudziły także "Wybory Polaków" z Szydłowca, kiedy to dyskutowano o sposobach zmniejszenia bezrobocia. Tę debatę obejrzało 1 mln 983 tysiące osób.

Spośród programów podejmujących tematykę związaną z wyborami parlamentarnymi w stacjach komercyjnych  oglądalność zbliżoną do "Wyborów Polaków" miał program Polsatu "Co z tą Polską?" osiągając średnio 1 mln 815 tysięcy widzów.

Felietony analizujące propozycje komitetów wyborczych i działania polityków biorących udział w kampanii prezentowaliśmy także w Programie 1 w programie "Pod lupą" (od poniedziałku do czwartku ok. 17.20). Średnia oglądalność programu to 1 mln 610 tys. osób.

Jarosław Kulczycki i Marta Kielczyk - prowadzący program "W imieniu obywatela" weryfikowali programy komitetów wyborczych poszczególnych ugrupowań. Program był emitowany w TVP2 w niedziele i poniedziałki od 11 września ok. 22.40 i przyciągnął uwagę 1 mln 81 tysiąca telewidzów.

Tematykę wyborczą podejmowała także Monika Olejnik w swoim programie "Prosto w oczy", który emitowany codziennie od 12 września osiągnął średnią oglądalność na poziomie tuż ponad 1 milion widzów.

W Regionalnej "Trójce" dużym zainteresowaniem widzów cieszył się program "Młodzież kontra…". Spośród wszystkich 12 programów w tym cyklu największą widownię (1 mln 207 tysięcy widzów) osiągnął program z udziałem Leszka Bubla z Polskiej Partii Narodowej emitowany 21 września.

"Wieczór Wyborczy" w TVP1, prowadzony przez Kamila Durczoka i Dorotę Gawryluk, wyróżniający się w porównaniu z "Wyborami 2005" TVN m.in. sposobem wizualizacji przybliżonych wyników wyborczych oraz zgraniem animacji komputerowych z osobą prezentera Michała Adamczyka zgromadził w pierwszej, głównej części (19.54 - 22.53) 3 389 tys. widzów. Druga część (23.23 - 00.56) zainteresowała 944 tys. osób. Dla porównania "Wybory 2005" w TVN obejrzało średnio 1 mln 161 tys. widzów - podała za TNS OBOP - Marta Wróbel, Wydział Rzecznika TVP S.A.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online