Ministerstwo Zdrowia podało, że we wtorek wieczorem w Polsce liczba zakażonych koronawirusem wzrosła do 22. Odwołane zostają wszystkie imprezy masowe, a także zajęcia na wielu uczelniach. Pierwszy potwierdzono 3 marca.
W tygodniu między 24 lutego a 1 marca Nielsen odnotował znaczące wzrosty dla całego koszyka zakupów, w tym w szczególności środków czystości oraz suchych produktów spożywczych. W ostatnim tygodniu lutego odnotowano również aż trzykrotny wzrost wartości sprzedaży online produktów typu “zakupy na zapas”.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/koronawirus-epidemia-olx-pl-blokuje-wszystkie-ogloszenia-ze-slowami-koronawirus-i-covid-19 ##
Polacy kupują na zapas, żel antybakteryjny hitem sprzedaży
W analizowanym okresie (24.02-1.03) wartość koszyka zakupowego wzrosła o 17 proc., na podobnym poziomie zarówno dla produktów spożywczych jak i kosmetyków oraz chemii. W tym czasie sprzedano blisko 480 tys. sztuk żeli antybakteryjnych do rąk.

W porównaniu do tego samego tygodnia rok wcześniej wzrosła sprzedaż środków czystości: mydła (+ 66 proc.) i papieru toaletowego (+24 proc.). Polacy kupowali również więcej suchych produktów spożywczych: mąki (+84 proc.), ryżu (+ 95 proc.), makaronu (+65 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/biedronka-zwieksza-czestotliwosc-mycia-wozkow-sklepowych-koronawirus-w-sklepach-w-polsce ##
- Dla wielu kategorii obserwujemy wyjątkowy pozasezonowy wzrost sprzedaży w tygodniu 9., zarówno w porównaniu do poprzednich tygodni, jak i do tego samego tygodnia rok wcześniej. W wybranych przypadkach poziom sprzedaży odpowiada sprzedaży świątecznej, a w niektórych nawet znacznie ją przewyższa. Niepewność związana z aktualną sytuacją zdrowotną ma istotny wpływ na zachowania konsumentów. Z jednej strony postępują oni zgodnie z zaleceniami instytucji sanitarnych, ale czasami reagują również nadmiernie poprzez gromadzenie wybranych artykułów pierwszej potrzeby. Wzrost świadomości i większe zapotrzebowanie na środki higieny to z pewnością pozytywny sygnał, jednak na pewno warto zachować spokój - komentuje Karolina Zajdel - Pawlak, dyrektor zarządzająca Nielsen Connect w Polsce.

Wartości sprzedaży podane na podstawie: Nielsen Panel Handlu Detalicznego (suma sieci kooperujących) oraz próba E-commerce.











