Polacy nie boją się utraty pracy

Aż 73% Polaków nie obawia się utraty pracy. Jeszcze rok temu osób,które były pewne swego etatu, było 60% - wynika z sondażuprzeprowadzonego na zlecenie "Gazety Prawnej" przez PBS DGA.

pr-pap-gp
pr-pap-gp
Udostępnij artykuł:

O połowę zmniejszyła się też liczba osób, które obawiają się oswoje miejsce pracy. W tym roku zwolnienia bał się co dwudziestyzatrudniony, w zeszłym co dziesiąty. Dane te, świadczące o poprawiesytuacji na rynku pracy, potwierdzają też deklaracje Polakówdotyczące możliwości znalezienia nowego etatu w razie utratyobecnego. 50% badanych jest pewnych, że w przypadku utraty pracyłatwo znajdzie nową. Tylko 13% mówi, że byłoby to bardzotrudne.

Aż 30% Polaków otrzymało w ciągu ostatniego roku ofertę pracy.Co dziesiąty otrzymał więcej niż jedną ofertę.

Pracujący Polacy są też lepiej traktowani przez pracodawców. 82%deklaruje, że ich firma nigdy nie spóźnia się z wypłatąwynagrodzenia, a 73% twierdzi, że pracodawca zawsze wypłacawynagrodzenie za nadgodziny. Rok temu takich osób było odpowiednio76% i 61%.

Zdecydowana większość Polaków deklaruje, że nie ma zamiaruwyjeżdżać z Polski za granicę. Obecnie mówi tak 87% badanych.

Maleje liczba osób, które są zdania, że obcokrajowcy spoza UEzatrudnieni w Polsce stanowią zdecydowaną konkurencję wobecpolskich pracowników. W 2006 roku sądziło tak 27% badanych, w tymroku - 21%.

pr-pap-gp
Autor artykułu:
pr-pap-gp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa