Polacy niechętnie polecają coś w internecie

W komentarzach internautów dotyczących firm, polecenia danej marki stanowią średnio od 3 proc. do 11 proc. wpisów - pokazuje analiza firmy badawczej Kantar TNS na zlecenie ING Banku Śląskiego.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Polacy niechętnie polecają coś w internecie
Fot. Pixabay

Najwięcej wpisów polecających dotyczy ubrań – aż 6 tysięcy wpisów (średnio 3 proc. dla wycinka rynku) wspominało o polecaniu. Polecanie występuje jako zachęta do kupna produktu, nie zaś jako opinia na temat danego produktu.

Z badania Kantar TNS wynika, że kategorią, w której najczęściej występują rekomendacje, czyli dłuższe opisy polecające, jest branża kosmetyczna, skupiona głównie na Instagramie. Najczęściej dzielimy się opiniami o kremach, zwracając szczególną uwagę na ich zastosowanie. W tym segmencie klienci bardziej doceniają lokalne marki niż globalne koncerny.

Polecenie - krótko i na temat

Jeśli polecamy coś w sieci, to wystarczające są krótkie wypowiedzi. Wpisy polecające mieszczą się średnio w granicy 300 znaków ze spacjami.

- Okazuje się, że nie ma w nas naturalnej potrzeby dzielenia się rekomendacjami odnośnie produktów czy usług. W Internecie brakuje pozytywnych ocen wyrażanych tak po prostu, spontanicznie, jeśli jakaś firma nas mile zaskoczy. A szkoda, bo przecież to najlepsza forma docenienia jej starań i szansa na rozwój – powiedziała Barbara Pasterczyk, dyrektor banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

Jak pokazało badanie, do zarekomendowania produktu czy usługi nie zawsze wybieramy media społecznościowe, co może wydawać się naturalnym wyborem w świecie cyfrowym. Na przykład, jeśli chodzi o gastronomię, wolimy napisać rekomendację opinią na forach bądź niezależnych serwisach internetowych. Ciekawe jest, że to właśnie w kontekście jedzenia najczęściej pojawia się określenie „bardzo polecam”.

Facebook dominuje w zakresie polecania ubrań, mebli czy podróży. Do poleceń kosmetyków niezawodny jest za to Instagram.

Badanie opinii wyrażanych w Internecie zostało zrealizowane pod koniec 2018 roku przez Kantar TNS na zlecenie ING Banku Śląskiego. Analizie poddano niemal 100 tysięcy wpisów w sieci. Badanie jest częścią prowadzonej przez ING Bank Śląski kampanii „Dobry głos dla firm”

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące