Polacy pokochali ekspresy do kawy. Od początku roku w NEONET sprzedano już ponad 2,5 raza więcej ekspresów niż rok temu.

Od kilku sezonów trwa w Polsce moda na smaczną, wysokiej jakości kawę. Coraz popularniejsze kawiarnie wyedukowały nas, że picie kawy to nie tylko zastrzyk energii, ale też element stylu życia, a kawa może być dostępna w przeróżnych wariantach smakowych i podana na dziesiątki sposobów. Moda z kawiarni przenosi się do polskich domów. Z danych NEONET, największej w Polsce sieci sprzedaży RTV AGD wynika, że trend ten przekłada się na wybory konsumentów - Polacy kupują coraz więcej ekspresów do kawy i sięgają po modele coraz wyższej jakości. Tylko w tym roku sieć odnotowała ponad 2,5 raza większe wzrosty sprzedaży w ujęciu ilościowym w stosunku do ubiegłego roku. Rośnie zapotrzebowanie na coraz droższe, markowe urządzenia - klienci NEONET wydają na ekspresy średnio 1,5 raza więcej niż w 2012 r.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Jak pokazują wyniki NEONET, w tym roku przysłowiowym „czarnym koniem” sprzedażowym mogą stać się ekspresy do kawy.

Ofensywa kawiarni sprawiła, że w Polsce zawitała moda na dobrej jakości kawę. Jednak kawa pita „na mieście” to dzisiaj za mało. Obecnie jesteśmy już na kolejnym etapie kawiarnianego trendu - dostęp do wyśmienitej kawy, podawanej w wielu wariantach i smakach, chcemy mieć także w domu. Podążając za tym trendem, w NEONET proponujemy Klientom szeroką ofertę ekspresów najbardziej dopasowanych do ich potrzeb. W standardowych salonach na terenie całego kraju można wybierać już spośród niemal 20 modeli, a w wybranych salonach nawet spośród 30 – mówi Paulina Gorgos, ekspert NEONET.

Lepsza kawa pod ciśnieniem niż z kapsułki

O rosnącej popularności ekspresów do kawy świadczą dane sprzedażowe NEONET – w 2013 r. w porównaniu z rokiem ubiegłym, sprzedaje się ponad 2,5 raza więcej ekspresów. Co ważne, Klienci kupują coraz bardziej zaawansowane technologicznie i droższe ekspresy automatyczne, płacąc za nie nawet do 1,5 raza więcej niż przed rokiem. Zmienia się także struktura marek – wśród najczęściej wybieranych urządzeń znajdują się firmy DeLonghi czy Saeco, specjalizujące się w produkcji ekspresów ciśnieniowych.

Jak pokazują wyniki NEONET, pierwsza dziesiątka najlepiej sprzedających się ekspresów to praktycznie same wysoko wyspecjalizowane, automatyczne ekspresy ciśnieniowe. Możemy więc śmiało powiedzieć, że Polacy coraz chętniej rezygnują z ekspresów kapsułkowych i kolbowych na rzecz ciśnieniowych – dodaje Paulina Gorgos.

Moda, która jest coraz bardziej dostępna

Picie kawy to dzisiaj element kultury i znajomości najnowszych trendów. Elegancki ekspres wyeksponowany w kuchni świadczy o naszym statusie i nowoczesności. A dzięki temu, że ceny urządzeń do parzenia kawy są już przystępne, nawet przysłowiowy luksus jest dzisiaj dostępny na wyciągnięcie ręki.

Dzisiaj, w porównaniu z początkami tej mody, nie trzeba wydawać dużych pieniędzy, by cieszyć się doskonałym smakiem kawy o każdej porze. Urządzenia te są już osiągalne w bardzo atrakcyjnych cenach. Ekspres ciśnieniowy o podstawowych parametrach znanej marki można kupić już za mniej niż 1000 zł. Warto również śledzić pojawiające się promocje ratalne. W NEONET oferujemy np. możliwość zakupu ekspresu w ratach 0% – zauważa Paulina Gorgos z NEONET.

Mitem jest, że eksploatacja ekspresu dużo kosztuje - średnio rocznie trzeba na nią przeznaczyć ok. 100-120 zł. Ponadto nowoczesne ekspresy w niczym nie ustępują tym kawiarnianym – z powodzeniem przygotują pyszną kawę, pozwolą na regulację jej wielkości, dają możliwość przyrządzenia nie tylko kawy tradycyjnej, ale też mlecznej oraz w różnych smakach.

Ekspres ciśnieniowy jest także bardzo prosty w obsłudze, na co wskazuje już samo określenie „automatyczny”. Przy przestrzeganiu zaleceń producenta – m.in. dbałości o filtry do wody i regularnym odkamienianiu, ekspres będzie służył wiele lat.

Coraz droższe i nowocześniejsze

Jak wynika z prognoz NEONET, zapotrzebowanie na wysokiej jakości ekspresy do kawy będzie systematycznie rosło.

Szacujemy, że w najbliższym czasie nastąpi wzrost średniej ceny sprzedaży ekspresów. Świadczy o tym aktualny trend poszukiwania przez naszych Klientów bardzo dobrze wyposażonych modeli z wysokiej półki, w cenie 2-3 tys. zł. Wzrosty na poziomie 150-200% w sprzedaży wartościowej w tym segmencie produktowym to tylko kwestia czasu – przewiduje Paulina Gorgos z NEONET.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"