Polacy zmęczeni hasłami dostępu, chcą haseł głosowych

Prawie połowa Polaków jest zmęczona dużą liczbą haseł dostępu, kodów, PIN-ów, które trzeba pamiętać, aby uzyskać dostęp do konta bankowego. Jednocześnie coraz bardziej atrakcyjne wydają się nam nowe metody weryfikacji dostępu, takie jak hasło głosowe - wynika z badania TNS Polska.

km
km
Udostępnij artykuł:

47% respondentów czuje się zmęczona liczbą haseł dostępu, kodów, PIN-ów, które trzeba zapamiętać. 46% denerwuje się kiedy system wymusza tworzenie skomplikowanych haseł. 27% twierdzi zaś, że nie lubi tokenów.

Połowa badanych uważa, że bezpieczeństwo ich danych zależy od instytucji, z których usług korzystają, a nie od nich samych.

grafika

Respondenci najbardziej obawiają się włamania na konto bankowe/przejęcia hasła do bankowości elektronicznej i kradzieży kart płatniczych (61%), mimo że deklarowali większe doświadczenie z innymi rodzajami zagrożeń, takimi jak rozbój na ulicy czy włamanie do domu/mieszkania.

Najwięcej posiadanych haseł zadeklarowali użytkownicy portali społecznościowych (34% ma 4 lub więcej haseł). Najmniej haseł zadeklarowali użytkownicy kart płatniczych (41% posiada jeden PIN). Generalnie większość respondentów korzysta z jednego lub dwóch haseł dostępu.

Połowa respondentów (65% mężczyzn, 39% kobiet) słyszała ogólne informacje na temat biometrycznych zabezpieczeń dostępu, a 86% internautów rozpoznaje co najmniej jeden sposób biometrycznej autentykacji. Najczęściej wymienianym rodzajem był odczyt linii papilarnych i skan tęczówki oka. Weryfikację głosową kojarzy 57% badanych.

54% respondentów stwierdziło, że weryfikacja za pomocą rozpoznawania głosu jest atrakcyjna – wygodna, bezpieczna oraz łatwa w użyciu. Sceptycy (23%) martwią się o zmiany głosu (np. podczas choroby) oraz łatwość nagrania ich głosu. Połowa respondentów chciałaby używać identyfikacji głosowej, przede wszystkim w przypadku logowania się do komputera oraz w telefonicznym centrum obsługi klientów.

grafika
grafika

 

 

Badanie zostało przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie firmy Nuance Communications w listopadzie 2014 r. na reprezentatywnej 1000-osobowej próbie użytkowników internetu między 18. a 65. rokiem życia, w podziale na płeć, wiek i miejsce zamieszkania.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"