Polacy zmieniają opony

Ponad połowa Polaków (55%) zwraca uwagę na bezpieczeństwo jazdy,dopasowując odpowiednie opony do pory roku - wynika z badaniaMotoFinance Track realizowanego przez TNS OBOP.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Ponad połowa polskich kierowców przynajmniej raz w ciąguostatniego roku dokonała zmiany opon z zimowych na letnie lubodwrotnie. Znacznie częściej niż w pozostałych grupach oponyzmieniają właściciele aut w wieku 6-9 lat (66%). Dla porównania -zmianę opon deklaruje 51% posiadaczy aut najnowszych, w wieku do 2lat.

Wśród grup społeczno - zawodowych, które najczęściej dokonywałyzmiany opon, poza kadrą zarządzającą (73%), znajdują się równieżrolnicy (70%) oraz prywatni przedsiębiorcy (62%).Polacy najchętniej przechowywaliby zmienione opony we własnym domulub mieszkaniu (80% respondentów). Co dziesiąty Polak (10%) wyrażachęć pozostawiania opon w miejscu ich wymiany. Najbardziejzainteresowani taką usługą (około 30% wskazań) są respondenci wwieku 40-49 lat z dużych miast (powyżej 500 tys. mieszkańców).

Polacy starają się użytkować opony jak najdłużej - dwie trzeciebadanych (66%) użytkuje je 3 sezony lub więcej. Prawdopodobniewiąże się to z faktem, że prawie 70% respondentów przy zakupiewybiera opony fabrycznie nowe, zarówno w przypadku opon letnich,jak i zimowych.

"Wyniki badania nastrajają umiarkowanym optymizmem. WiększośćPolaków po pierwsze dostosowuje typ opony do pory roku (55%), podrugie kupuje opony nowe (70%). Można dyskutować, czy obserwowanewskaźniki procentowe są wystarczająco wysokie dla bezpieczeństwa nadrogach. Wydaje się jednak, że obecna sytuacja jest zadawalająca,biorąc pod uwagę średni wiek parku samochodowego w Polsce, a takżestanowi dobry punkt wyjścia do poprawy wskaźników w przyszłości" -komentuje wyniki badania Magdalena Sawińska, Lider Sektora BadańRynku Motoryzacyjnego TNS OBOP.

Dane pochodzą z danych pilotażowych pochodzących z badaniaMotoFinance Track, które było realizowane w badaniu OMNIMASprzeprowadzonym przez TNS OBOP w okresie 21 - 25 sierpnia 2008 r.na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18 lat iwięcej; łączna liczba wywiadów - 951.

pr
Autor artykułu:
pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online