Polak spędza w internecie 140 minut dziennie

Przeciętny Polak w ub.r. korzystał z internetu przez 2 godziny i 20 minut. To o 40 proc. więcej niż rok wcześniej, ale i tak mniej niż czas spędzany przed telewizorem.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W ub.r. przeciętny Polak każdego dnia spędzał w internecie 40 minut więcej niż rok wcześniej. Wzrost długości czasu spędzanego w sieci był zdecydowanie większy niż między 2008 a 2009 rokiem.

grafika

Jednocześnie Polacy średnio przez ponad 3,5 godziny dziennie oglądali telewizję. Czas spędzany przed telewizorem też się wydłuża, ale nieznacznie – przez ostatnie dwa lata ten wzrost wyniósł 16 minut.

 

grafika

Firma Deloitte Polska, która opracowała te dane, prognozuje, że w br. Polacy nadal będą dłużej oglądać telewizję niż korzystać z internetu, ponieważ dystans, jaki pod tym względem ma do nadrobienia sieć, jest jeszcze duży. Analitycy firmy uważają jednak, że w dłuższej perspektywie należy się liczyć z wyrównaniem średniego czasu spędzanego przez Polaków w sieci i przed telewizorem.

Deloitte Polska, powołując się na dane z 2009 roku, podkreśla, że w krajach Europy Zachodniej czas korzystania z internetu jest tylko niewiele mniejszy, a we Francji nawet większy, od czasu spędzanego przed telewizorem. „Preferencje Polaków dla telewizji mogą wynikać z innego modelu spędzania wolnego czasu (rzadsze wyjścia do kina, teatru czy restauracji) oraz z rozpowszechnionej jednoczesnej konsumpcji mediów (telewizor gra niejako „w tle” podczas surfowania w sieci, słuchania radia, czytania prasy czy wręcz wykonywania innych czynności)” – czytamy w raporcie firmy.

 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii