Polki.pl, Kafeteria.pl i Wizaz.pl na czele serwisów kobiecych, WP.pl i Onet z najpopularniejszymi sekcjami (TOP 10)

Najpopularniejszymi serwisami dla kobiet są niezmiennie Polki.pl, Kafeteria.pl i Wizaz.pl, a w ostatnim roku duże spadki odwiedzalności zanotowały VUmag.pl i Papilot.pl, a duży wzrost - Kafeteria.tv. Wśród portali horyzontalnych najchętniej odwiedzane sekcje kobiece mają WP.pl i Onet.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W czerwcu br. serwis Polki.pl (należący do Edipresse Polska) odwiedziło 3,37 mln użytkowników (czyli 13,5 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w nim 21,95 mln odsłon (w tym 6,26 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niego średnio przez 3 minuty i 7 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna jest liderem zasięgowym wśród serwisów kobiecych, wyprzedając Kafeterię.pl (Grupa Wirtualna Polska) o 577,5 tys. użytkowników i Wizaz.pl (Edipresse) o 1,13 mln. Przy czym to Wizaz.pl miał najwięcej odsłon (25,58 mln) i najdłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (12:02 minuty).

Ponad 20 mln odsłon zanotował jeszcze Styl.fm (Grupa Digital Avenue), a po kilkanaście mln - Kafeteria.pl, Papilot.pl i Styl.pl (ten ostatni należy do Grupy Interia.pl). Na Papilot.pl przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego wyniósł 10:10 minuty, na Styl.pl - 8:59 minuty.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-czerwcu-2015-roku ##

W czołowej dziesiątce znalazły się dwie strony związane z tytułami prasowymi: Styl.pl prezentująca treści m.in. z magazynów kobiecych Wydawnictwa Bauer oraz Wysokieobcasy.pl, strona weekendowego dodatku „Gazety Wyborczej” (Agora).

W skali roku Polki.pl zanotowały spadek zasięgu procentowego o 1,6 proc. - z 13,74 proc. do 13,52 proc. (mimo wzrostu liczby użytkowników, który jest mniej miarodajnym wskaźnikiem zmiany odwiedzalności, ponieważ od wyników z maja w Megapanelu podniesiono szacunki dotyczące łącznej liczby polskich internautów, więc większość serwisów osiągnęła z miesiąca na miesiąc wzrosty liczby użytkowników o kilkanaście proc.). Liczba odsłon witryny zmalała rok do roku o 1,21 mln (czyli 5,2 proc.).

Kafeteria.pl w porównaniu z czerwcem ub.r. straciła 12,1 proc. zasięgu i 482,7 tys. odsłon (2,5 proc. w dół), a Wizaz.pl - 20,6 proc. zasięgu i 5,36 mln odsłon (17,3 proc. w dół). Jeszcze większe spadki zanotowały VUmag.pl (Grupa Onet-RASP) i Papilot.pl. Pierwszy miał o 50,7 proc. mniejszy zasięg niż rok wcześniej i o 3,95 mln odsłon (czyli 59,9 proc.) mniej, a drugi - o 37,9 proc. zasięgu i 8,09 mln odsłon (34,6 proc.) mniej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wyhamowaly-wzrosty-portali-w-mobile-u-wirtualna-polska-coraz-blizej-allegro-gg-pudelek-pl-i-o2-pl-przed-gazeta-pl-top20 ##

Duże wzrosty osiągnęły natomiast Kafeteria.tv (Grupa Wirtualna Polska) i Styl.pl. Zasięg pierwszej witryny zwiększył się o 69,2 proc., a liczba odsłon o 2,3 mln (czyli 101,4 proc.), a w przypadku drugiej wzrost zasięgu wyniósł 8,9 proc., a liczby odsłon - 10,29 mln (czyli 106,7 proc.).

grafika

Wśród portali horyzontalnych najwięcej użytkowników w swoich działach dla kobiet miały w czerwcu WP.pl i Onet.pl - po 2,27 mln. Sekcja kobieca tego pierwszego zanotowała ponad trzy razy więcej odsłon niż drugiego, natomiast w dziale drugiego przeciętny użytkownik spędził prawie dwa razy więcej czasu niż w dziale pierwszego.

Kobieta.fakt.pl przy nieco mniejszej (o 90,2 tys.) liczbie użytkowników od sekcji kobiecej Interii zanotowała ponad dwa razy więcej odsłon. Przy czym Kobieta.fakt.pl prezentuje wszystkie treści z portalu o gotowaniu, zdrowiu, urodzie i modzie, a w przypadku innych portali są one często udostępniane w osobnych sekcjach i serwisach.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/audio-i-wideo-grupa-wirtualna-polska-blizej-onetu-i-rasp-w-gore-grupa-interia-pl-i-fakt-pl-w-dol-gazeta-tv-top-10 ##

Dział kobiecy WP.pl zanotował w ciągu roku spadek o 26,9 proc. zasięgu i 31,2 mln odsłon (54,8 proc. w dół), natomiast zasięg sekcji Onetu zwiększył się aż o 139,5 proc., a liczba odsłon - o 5,53 mln (czyli 242,2 proc.).

Spore spadki zasięgu zanotowały natomiast działy kobiece Interii i Gazeta.pl - pierwszy o 13,8 proc., a drugi o 24,8 proc.

Przed rokiem na Fakt.pl nie była jeszcze wydzielona sekcja dla kobiet.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+