Połowa Polaków kupuje sprzęt RTV/AGD, bo chce mieć nowy

46 proc. Polaków kupuje urządzenia RTV/AGD, bo chce mieć nowe, a 23 proc. dlatego, że stare się zepsuły - wynika z badania TNS OBOP. Prawie połowa zbiera pieniądze i decyduje się na określony model w ciągu tygodnia.

Tomasz Wojtas / tw
Tomasz Wojtas / tw
Udostępnij artykuł:

Spośród 46 proc. Polaków, którzy kupują sprzęt RTV/AGD, bo chcą mieć nowy, stosunkowo najwięcej jest uczniów i studentów (55 proc. wskazań), a wśród urządzeń najczęściej jest nabywany z tego powodu telewizor (52 proc.). Z kolei dwa razy mniej osób - przede wszystkim emerytów i rencistów (41 proc. deklaracji) oraz mających powyżej 50 lat (32 proc.) - kupuje takie urządzenia z powodu awarii obecnie posiadanych. Zazwyczaj z takiej potrzeby nabywane są pralki (42 proc. wskazań) i lodówki (38 proc.).

W przypadku 43 proc. Polaków zaopatrujących się w sprzęt RTV/AGD od podjęcia decyzji do samego zakupu mija tydzień, a u 27 proc. - od dwóch tygodni do miesiąca. Co piątej osobie zajmuje to od miesiąca do pół roku, a co dwudziestej piątej - więcej niż sześć miesięcy.

W tym czasie Polacy najczęściej wybierają określony model (15 proc. wskazań) lub gromadzą pieniądze (10 proc.). 8 proc. osób po prostu się zastanawia, a 7 proc. - zdobywa informacje o sprzęcie i rozeznaje się na rynku. 6 proc. respondentów nie kupuje urządzeń RTV/AGD od razu, bo nie ma czasu. Aż 82 proc. Polaków kupujących sprzęt RTV/AGD nabywa ostatecznie urządzenie marki, którą wybrali na początku. Wśród 18 proc. osób zmieniających swoje zamiary zakupowe 27 proc. sugeruje się ceną, a 24 proc. - opinią sprzedawcy.

Badanie motywacji kupna sprzętu RTV/AGD zostało przeprowadzone przez TNS OBOP na przełomie września i października ubiegłego roku. Ankiety objęły ponad 1000 dorosłych Polaków kupujących takie urządzenia w 10 marketach Media Markt i Saturn w 5 miastach.

Tomasz Wojtas / tw
Autor artykułu:
Tomasz Wojtas / tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele