Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 31 października do 6 listopada 2016 roku, zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 31 października oglądało 5,95 mln widzów, co przełożyło się na 36,30 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Drugie miejsce zajął serial „Ranczo”, który 6 listopada na antenie Jedynki oglądało 5,53 mln widzów, co dało stacji 31,31 proc. udziału.
Podium uzupełnia pokazany tuż po „Ranczu” kolejny odcinek reality-show „Rolnik szuka żony”. Produkcję tę w Jedynce śledziło 5,07 mln widzów (32,11 proc. udziału).
Czwarty był serial „Na dobre i na złe” TVP2 (4,42 mln widzów; 26,08 proc. udziału; emisja 2 listopada), a pierwszą piątkę uzupełnia pokazywany w tym czasie na TVP1 hitowy mecz Ligi Mistrzów pomiędzy Legią Warszawa, a Realem Madryt (4,27 mln widzów; 27,48 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 1 listopada obejrzało 4,03 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Wiadomości” TVP1 zgromadziło 3,75 mln widzów (emisja 6 listopada). Więcej, bo 3,90 mln oglądających miał pokazany 2 listopada „Teleexpress”.
Liderem oglądalności programów typu talent-show znalazł się finałowy odcinek „Tańca z gwiazdami” (3,30 mln widzów; emisja 4 listopada w Polsacie; 12. pozycja w zestawieniu).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który oglądało średnio 1,92 mln osób (29,53 proc. udziału).
Drugie miejsce zajął „Rolnik szuka żony” (1,76 mln widzów; 26,06 proc. udziału), a podium uzupełnia mecz Legia Warszawa-Real Madryt (1,75 mln widzów; 26,95 proc. udziału).

W czołowej piątce znajdują się jeszcze dziennik „Fakty” z 1 listopada br. (1,71 mln; 27,23 proc.) oraz serial „Ranczo” (1,58 mln; 21,73 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59
Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,79 pkt. proc. do 11,51 proc.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,33 pkt. proc. do 10,99 proc.
Z kolei na ostatnią lokatę podium spadł TVN. Udział tej stacji wyniósł 10,95 proc., po spadku o 0,37 pkt. proc.
Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,03 proc. (w dół o 0,48 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 42,79 proc. do 41,48 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4, który awansował z miejsca szóstego (3,74 proc.; do góry o 0,18 pkt. proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Stacja ta zmniejszyła swój udział o 0,58 pkt. proc. do 13,68 proc. Drugą lokatę zajął Polsat, którego wynik uplasował się na poziomie 12,34 proc., po spadku udziału o 1,42 pkt. proc.
Na ostatnią pozycję podium awansowała Jedynka - udział tej stacji wyniósł 7,29 proc. (do góry o 0,52 pkt. proc.). Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Dwójka, która spadła z miejsca trzeciego (w dół o 0,61 pkt. proc. do 6,88 proc.).
W grupie wiekowej 16-59 nowym liderem oglądalności został TVN (jednak w dół o 0,50 pkt. proc. do 12,56 proc.), który wyprzedził Polsat (- 1,17 pkt. proc. do 12,25 proc.).











