Polsat liderem tygodnia. 5,6 mln widzów konkursu skoków z Lahti

Najchętniej oglądanym programem telewizyjnym w zeszłym tygodniu był serial „M jak miłość”, a na podium uplasowały się konkurs skoków z MŚ w Lahti i „Teleexpress”. Wśród stacji liderem był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W okresie od 20 do 26 lutego 2017 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 6,09 mln widzów, co przełożyło się na 37,78 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji znalazła się transmisja z konkursu skoków narciarskich na mistrzostwach świata w Lahti. Zawody te śledziło średnio 5,61 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 42,09 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu był „Teleexpress” TVP1, który 25 lutego (emisja w przerwie pomiędzy I, a II serią mistrzowskiego konkursu skoków) obejrzało 5,50 mln widzów (41,98 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 3,57 mln widzów (emisja 26 lutego; 6. pozycja). 3,56 mln oglądających miały pokazane 22 lutego konkurencyjne „Fakty” TVN (7. pozycja).

Czwarty był serial „Na dobre i na złe”, który w zeszłą środę na antenie Dwójki oglądało 4,35 mln widzów, co dało stacji 27,17 proc. udziału.

Czołową piątkę uzupełnia codzienny serial „Barwy szczęścia”, którego odcinek pokazany 22 lutego w Dwójce śledziło średnio 3,74 mln osób (23,28 proc. udziału).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był serial „M jak miłość”, który oglądało średnio 1,95 mln osób (30,47 proc. udziału). Drugie miejsce zajął konkurs skoków z Lahti (1,74 mln widzów; 35,59 proc. udziału), a podium uzupełnia „Teleexpress” (1,57 mln widzów; 33,06 proc. udziału). W czołowej piątce znajdują się jeszcze film „Minionki rozrabiają”  (1,45 mln; 24,60 proc.) i „Kuchenne rewolucje” (1,43 mln; 25,34 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,24 pkt. proc. do 11,14 proc.Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,41 proc., po spadku o 0,11 pkt. proc. Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 10,36 proc. (spadek o 0,01 pkt. proc.). Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,18 proc. (w dół o 0,18 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 40,15 proc. do 40,09 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24, który awansował z miejsca szóstego (4,02 proc.; do góry o 0,20 pkt. proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Stacja ta zmniejszyła swój udział o 0,06 pkt. proc. do 13,54 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 13,29 proc., po wzroście udziału wynoszącym 0,57 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (w dół o 0,18 pkt. proc. do 6,97 proc.) i Jedynka (6,71 proc.; bez zmian).

W grupie wiekowej 16-59 liderem oglądalności był Polsat (do góry o 0,32 pkt. proc. do 12,80 proc.).

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"