W maju 2016 roku z drugiego na pierwsze miejsce wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową awansował Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do maja 2015 roku jednak zmniejszył się o 5,09 proc. i wyniósł 14,16 proc.
Na drugie miejsce spadła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 12,75 proc., po spadku o 16,23 proc.
Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 0,09 proc. i wyniósł 11,06 proc. Z kolei czwarta lokata przypadła TVN, którego udział zmniejszył się o 2,10 proc. do 9,79 proc.
Pierwszą piątkę zamyka TVP Info. Udział tego kanału zmalał o 15,75 proc. do 5,99 proc.
Szóste miejsce zajął kanał TV Puls. Jego wynik poszedł do góry o 8,37 proc. do 5,18 proc. udziału.
Dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która awansowała z miejsca dziewiątego (4,42 proc. udziału; do góry o 27,75 proc.). Jednocześnie był to najwyższy miesięczny udział tego kanału od początku nadawania.

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 43,03 proc., pochwalić się mógł kanał TV6, który w rankingu awansował z 11. na 10. miejsce. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 3,59 proc.
Z kolei najwięcej w maju br. straciła TVP Historia - było to 31,29 proc. do 1,01 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 18. na 19.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-codziennie-oglada-44-proc-polakow-tvn-43-proc-a-polsat-42-proc-top-50-stacji-pod-wzgledem-zasiegu ##
W grupie komercyjnej 16-49 w maju 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,19 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 5,60 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 6,40 proc. do 12,13 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP2, która awansowała z miejsca czwartego. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 8,71 proc., po jednak spadku o 2,79 proc.

Na czwartą lokatę spadła TVP1 (tylko 7,27 proc.; w dół o 26,42 proc.).
Czołową piątkę uzupełnia tutaj TV Puls (6,45 proc.; do góry o 1,26 proc.), a dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która awansowała z miejsca ósmego (5,32 proc.; do góry o 24,01 proc.).
W tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mógł Fokus TV, którego udział poszedł do góry o 62,14 proc. do 2,27 proc. Najwięcej również i w tym ujęciu straciła TVP Historia - było to 38,13 proc. do 0,86 proc. udziału.
Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##











