Polsat jest liderem na rynku reklamy telewizyjnej - wynika z danych cennikowych po dziewięciu miesiącach 2005 roku (bez uwzględniania rabatów) AGB Nielsen Media Research.
Stacja Zygmuta Solorza uzyskała ponad 1114 mln zł, czyli więcej o ponad 14 proc. niż w tym samym okresie 2004 roku.
TVN zarobił cennikowo 912 mln zł (spadek o prawie 10 proc.) a TVP 1 - dotychczasowy lider - 771 mln zł (spadek o 39 proc.).
Jak informuje przedstawiciele telewizji publicznej jej spadek cennikowych wpływów z reklam wynika z urealnienia cennika, czyli obniżenia cen reklam, przy stosowaniu mniejszych rabatów.
I-IX.2005I-IX.2004ChannelWpływyPolsat1 144 659 7321 003 055 269TVN912 072 560985 519 108TVP1771 939 0551 262 190 300TVP2534 320 145673 053 885TV4143 553 310152 677 635TVN791 421 780104 298 395Tele585 820 14663 315 678MTV61 359 010b.dDiscovery50 723 85047 047 990Jetix/FoxKids47 609 05816 363 046VIVA47 173 073b.dTVP_Regional41 859 24081 756 970Hallmark35 966 911b.d.Nationa Geographic27 276 628b.d.TN/TVPULS27 168 3601 538 705CN/TCM26 112 52414 375 185Club22 715 874b.d.ZigZap/Hyper/MiniMax22 266 11513 925 230Canal_Plus18 264 8693 541 690AXN16 511 219b.d.Animal_Planet10 341 9305 752 655Ale Kino9 319 526b.d.Romantica7 742 325b.d.Planete7 659 988b.d.RealityTV6 936 213b.d.Europa Europa6 638 486b.d.Polonia16 231 029b.d.Kino Polska5 642 209b.d.MiniMini4 955 711b.d.Canal+ Sport4 514 678b.d.MTV Classic2 277 415b.d.












