Polsat nowym liderem oglądalności w DVB-T. TVP ABC z największym wzrostem

Wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej nowym liderem oglądalności w zeszłym miesiącu został Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał TVP ABC, a najwięcej straciła TVP Historia.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

W czerwcu 2016 roku z drugiego na pierwsze miejsce wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową awansował Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do czerwca 2015 roku zwiększył się o 10,77 proc. i wyniósł 15,22 proc.Na drugie miejsce spadła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 14,83 proc., po jednak wzroście o 4,22 proc.Podium uzupełnia TVN. Jego średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 1,12 proc. i wyniósł 9,67 proc. Z kolei czwarta lokata przypadła TVP2, której udział zmniejszył się o 13,55 proc. do 8,42 proc.Pierwszą piątkę zamyka TVP Info. Udział tego kanału zmalał o 14,68 proc. do 5,81 proc.Szóste miejsce zajął kanał TV Puls. Jego wynik udział wyniósł 4,74 proc. (przed rokiem było to 5,34 proc.). Dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2 (4,21 proc. udziału; do góry o 3,69 proc.).Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 31,06 proc., pochwalić się mógł kanał TVP ABC, który w rankingu awansował z 19. na 14. miejsce. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 2,11 proc.Z kolei najwięcej w maju br. straciła TVP Historia - było to 28,46 proc. do 0,93 proc. udziału. Stacja ta zajęła miejsce 20.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-liderem-w-czerwcu-tvp2-z-najnizszym-wynikiem-w-historii-hitami-mecze-euro-2016 ##

W grupie komercyjnej 16-49 w czerwcu 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T umocnił się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,50 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 12,40 proc.Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 7,11 proc. do 11,90 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 9,61 proc., po wzroście o 14,27 proc.Czwarta była TVP2 (tylko 6,86 proc.; w dół o 14,68 proc.).Czołową piątkę uzupełnia tutaj TV Puls (5,84 proc.; w dół o 17,40 proc.), a dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2 (5,10 proc.; do góry o 1,19 proc.).W tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mógł kanał TVP ABC, którego udział poszedł do góry o jedną trzecią do 2,20 proc. Najwięcej również i w tym ujęciu straciła TVP Historia - było to 33,07 proc. do 0,85 proc. udziału.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele